Een grote goedkope auto speciaal voor roadtrip, suggesties?

Ik ga met een paar vrienden twee weken lang door europa rijden. We dachten er eerst aan om een camper te kopen, maar deze zijn binnen ons budget van 1500 niet betrouwbaar genoeg. Caravan zou ook leuk zijn maar daar hebben we geen rijbewijs voor.

De eisen:
- Hooguit 1500,-
- Groot (minstens een ruime stationwagen)
- Betrouwbaar, liefst verkopen na 2 weken.
- Enigszins zuinig
- Diesel uiteraard
Hij mag lelijk als de nacht zijn.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Auto's
4.6K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik heet stein en niet stijn, woon in nijmegen, dus nee denk het niet:P. En betreft old timer, verzekering is niet zon issue, bezit hem maar 2 maand waarschijnlijk, waardevast is idd wel belangrijk. Maar we kopen een auto van 1500 euro, die zal niet veel last van waardedaling hebben in 2 maand, tenzij ie dr mee ophoudt. En als we het over betrouwbaar gaan hebben dan wordt het toch geen oldtimer.
paulus811
13 jaar geleden
Heb je er wel aan gedacht wat de bijkomende kosten voor verzekering en wegenbelasting zijn? Dat kan zeker voor een grote bak nog behoorlijk oplopen, want wegenbelasting en verzekering kun je heel moeilijk voor slechts twee weken betalen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
en wat dacht je bij een auto van zo weinig geld en waarschijnlijk oud van een ANWB/Route Mobiel abo o.i.d. voor pech onderweg/vervangend vervoer

Antwoorden (11)

Zo'n oud Volkswagen busje/camper lijkt me ideaal voor de trip..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een oude limosine
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een Volvo station.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
En daar kun je ook zonder "E achter B" een redelijk grote caravan achter hange.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Jup, een mooie 940 van ergens midden jaren 90 zijn tegenwoordig helemaal niet duur, voor 1000 - 1500 euro heb je al een leuke. Laat je niet afschrikken door de vaak hoge kilometerstand, zelfs de benzine blokken kunnen makkelijk 4/5 ton hebben.
voor 1500 euro max. kan je natuurlijk geen echt betrouwbare auto kopen om door europa heen te trekken.
maar zoals bovenstaand antwoord zou ik ook voor een volvo station gaan, die zijn sterk en betrouwbaar.
fijne vakantie alvast
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
een volvo 740 zou zijn waar ik naar ging zoeken die zijn ruim betrouwbaar en het is een gave auto.Maar eigenlijk zijn er een hoop grote auto's die voor jouw doel geschikt zijn en voor 1500 eu wel te kopen zijn.Bedenk wel dat grote auto's iet voor niets voor weinig te koop zijn en je bij terug komst de auto mischien niet heel snel weer verkocht krijgt.Misschien is een aankoop keuring ook een goed idee dat kan bij bijna iedere garage dan word je kunt er hoop profijt van hebben.
prettige vakantie
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
paulus811
13 jaar geleden
een aankoopkeuring is wel een goed idee, maar niet voor een auto van 1500 euro. De kosten van de keuring (zo'n 300) staan in geen verhouding tot de prijs van de auto.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ja alls dat zo duur is ben ik het helemaal met je eens.maar ik heb mijn huidige auto voor iets meer dan 50 euro laten keuren voordat ik um kocht.
een grote betrouwbaren auto kopen voor max. 1500 euro. om hem vervolgens na 2wk weer te verkopen...volgens mijn kunnen jullie beter overwegen om zo'n auto te huren weet je te minste zeker dat ie betrouwbaar is. en zeker als je een diesel wilt betaal je ook al de hoofdprijs aan wegen belasting. ik dank dat je goed koper uit ben als je een auto huurt.

dus mijn conclusie huur een auto.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hebben we ook al aan gedacht maar we zijn allemaal 19, er is 3 jaar rijervaring verplicht om een auto te kunnen huren.
In de eerste instantie hoopte we een camper te kunnen huren.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ok ik wist niet hoe oud jullie waren als ik had geweten dat jullie 19 waren had ik geen antw. gegeven.
sorry. ben zelf zelf 6jaar me rijbewijs dus heb dat probleem niet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
volledig mee eens lodieu.
Dag Stein. Woon je in Stein ? En met welk bedrag zijn jullie tevreden , als je hem weer verkoopt ? Als ik dat weet , heb ik misschien suggesties. Betrouwbare Topmerken zijn Mercedes ,VW, Audi, Volvo , Toyota. In willekeurige volgorde.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee ik héét Stein ;) Maar dat zijn het zeker, misschien ideeen voor types?
In jouw geval zou ik kijken naar een Ford Scorpio of Citroen XM. Beiden rijden als een vorst, zijn enorm groot en hebben techniek die overal te repareren is.

Ze kosten bijna niets en ik vond zelfs exemplaren met minder dan twee ton op de teller. Wel even iemand meenemen die de auto grondig kan beoordelen, want voor deze prijs zitten er natuurlijk ook rotte auto's tussen.
paulus811
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
eh, Citroen XM….. en een Scorpio… de xm is echt een hele slechte auto, er bestaat geen enkele goede xm, en de scorpio krijg je naderhand aan niemand meer verkocht, de xm gaat halverwege de vakantie ergens in Frankrijk naar de sloop, en dan kunnen ze verder met de trein, kun je ze toch niet aandoen!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Sorry, maar inderdaad, dat zijn de laatste merken op mijn lijstje :P, een citroen die je na een ton op de teller verkoopt is leuk, maar dat was het dan ook wel zon beetje
paulus811
13 jaar geleden
Ben met jullie eens dat een citroen een beetje een gok is, maar een collega van mij heeft een XM met 3 ton erop en dat ding rijdt prima. Veel groter en goedkoper vind je ze niet, maar het is idd wel uitkijken. De Scorpio is gewoon een goede enorm ruime auto, zelfs Beatrix rijdt er in.
Volvo 850 Estate vanaf bouwjaar 1995, daar zijn de kinderziektes van de eerste serie namelijk uit. Geen van voor 95 kopen dus.
2e serie lopen tonnen.
Geen 2 liter nemen, veel te traag, minimaal de 2.5.
Kwaaltjes, automaatbak, spruitstuk, rammeltjes in de voortrein, uitlijngevoelig, de lak wil wel eens loslaten (blanke laklaag) en nog wat kleine dingen.
Geweldige auto's, 20V is snel, mooi geluid, best goede wegligging voor een Volvo, ruim, comfortabel, best zuinig; 1 op 10/11 gemiddeld is mogelijk.
Als je er een koopt dan doe een grote beurt, laat hem uitlijnen, banden balanceren en je hebt echt een geweldige kar.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kijk, naar zon antwoord was ik op zoek! +
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er zijn er te koop voor rond de 1.500 euro, koop liever een lelijke met onderhoudshistorie dan een gepoetste met verhaaltjes.
Bijkomend voordeel is dat je vrij snel weer kunt verkopen.
Als je een mooie roadtrip wilt maken Google dan ook eens op carbagerun. Doe zelf ook mee. We hebben een chrysler voyager uit 94 gekocht. Rijdt super, vooralsnog geen mankementen oid
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Misschien is een oude ambulance of zelfs een begrafenisauto een optie?