hoeveel ruimte heeft een auto nodig om te draaien of om te parkeren

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Auto's
29.8K

Het beste antwoord

Je stelt eigenlijk een aantal vragen.
Heel algemeen komt het hier op neer:
Draaien: halve draai plusminus 10 meter
Vakparkeren vooruit: 2 á 3 autobreedtes / vakken
Vakparkeren achteruit: 2,5 autobreedte / vakken
File parkeren achteruit: de autolengte
File parkeren vooruit: twee á drie keer de autolengte (zonder deels over de stoep te rijden)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Dat is per merk verschillend. De draaicirkel voor of achteruit maakt ook verschil.
Bij de beschrijving van de verschillende merken staan deze gegevens meestal vermeld en zijn op internet op te zoeken.
13 jaar geleden
De lengte van de auto plus 2 meter een het gaat zeker lukken. Als je een beetje kan autorijden gaat het met wat minder ook.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat hangt van de auto af, niet alleen het merk, maar ook het model. De draaicircel.
En het hangt van de chauffeur af. Hoe handig hij/zij is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
en of je stuurbekrachtiging hebt pfffff, heb soms het zweet op mijn rug staan :)
Ivana
13 jaar geleden
De Draaicirkel is een vast gegeven, hangt noch van de chauffeur, noch van de stuurbekrachtiging af.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kan je vertellen Ivana dat het zonder stuurbekrachtiging lastiger is om je auto de kleinste draaicirkel te laten maken.
De draaicirkel staat dan wel vast, maar hem ook daadwerkelijk in de kleinste cirkel draaien is niet altijd gemakkelijk
De draaicirkel en behendigheid van de chauffeur. Bij de technische gegevens van een auto vindt je bijna altijd de voorwaartse draaicirkel. Vaardigheid daar moet je gewoon op oefenen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Om te keren de lengte plus de breedte
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Daar hebben de Wiskunde Meisjes eens over geschreven, zie onderstaande link.