Kan een politie-agent nog wel in een auto flitsen langs de kan van de weg op het moment als het regent, ivm druppels op het raam en ruitenwissers?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Auto's
3.9K

Het beste antwoord

Bij heftige regen worden inderdaad de druppels opgelicht op de foto en belemmerd het het zicht, dus je kenteken kan onleesbaar zijn.
Maar het hangt van zoveel factoren af dat je gewoon het risico niet moet nemen. Ze zullen maar net je kenteken wél kunnen lezen omdat net op die ene plek net eventjes iets minder druppels zijn....
Maar het kan ook het geval zijn dat de foto onbruikbaar word verklaard, maar dat is niet van te voren te zeggen.

Gewoon aan de snelheid houden dan hoef je je nergens zorgen om te maken.
Tip, je snelheidsmeter heeft een ruimere marge en er gaat nog correctie af via de politie....
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Ja, want hij flitst niet vanuit de auto zelf, maar meestal zit er een camera in/onder de bumper, of op een statief naast de auto.
13 jaar geleden
Ja dat kan. ondanks dat de camera in de auto, achter de ruit zit.
Hij gebruikt gewoon zijn ruitenwissers ;-)
Misschien mislukt een foto omdat de ruitenwisser het kenteken bedekt. Pech voor de politie, geluk voor de overtreder.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Geen probleem, apparatuur werkt dan nog steeds prima.