Welke automerken gebruiken nog een echt reservewiel i.pl.v. een 'thuiskomertje'?

Ik zoek een kleine nieuwe wagen. Ik wens wel een echt wiel als reservewiel. Blijkbaar moeilijk te vinden.Bij sommige modellen kan je wel op de plaats van het thuiskomertje een echt wiel leggen. Maar de welke?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Auto's
3.4K

Antwoorden (5)

Mini Peugeot ! Dure auto's hebben thuiskomers
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kleine auto's. Op verzoek uiteraard. Standaard wordt dit bijna niet meer geleverd (dus niet een thuiskomertje).

Tevens hebben de banden van een kleine klasse auto (C1, 107 etc) vrijwel dezelfde maten als een thuiskomertje :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Steeds meer auto's worden geleverd met run-flat-tires. Dat zijn banden waarmee je kunt doorrijden ook al verliest de band lucht (lek).
Het is geen gewoon wiel waar je om vraagt maar het is mijns inziens wel een mooie ontwikkeling (geen wielen verwisselen in de berm met regen!)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Alle kleine auto's denk aan een Peugeot 107, Citroën C1, Toyota Aygo (Zijn precies de zelfde auto's) maar meestal als je een reserverwiel wil ipv een thuiskomertje, dan geeft de klant dat aan.