waarom staat er bij oude benzinepompen een bordje met de tekst 'afleveren zonder bellen'?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Auto's
1.4K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Weet je trouwens zeker dat het bij oude pompen staat? Volgens mij zie ik ze ook bij de shell gewoon staan.

Het beste antwoord

Dat bordje met die tekst hing altijd naast een controleglas,waar een soort schoepje inzat, zodat je kon zien dat de benzine in beweging was, als je tankte.Via dit controleglas kon je dan zien of er wel/geen bellen lucht in de benzine zat, wat dan een indicatie gaf, dat de grote voorraadtank leeg raakte.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Als je die belletjes ziet, dan is de prijs per liter meteen een stuk hoger...

daarom afleveren zonder belletjes...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1
Dat betekent dat leveranciers niet eerst hoeven aan te bellen als ze goederen komen brengen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
LOL...
AWM
14 jaar geleden
Leuk! +1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
leuk maar niet juist...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Had toch gekund? ;-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Heel grappig...
Het belletje dat vaak bij oude pompen werd gebruikt gaf de liters aan. Bij iedere liter een bel-geluid. Later werd dit niet meer gedaan. In de overgangstijd naar de nieuwe geluidloze pompen probeerde tankhouders middels het bordje duidelijk te maken dat er wel degelijk benzine werd getankt zonder het belletje.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ah... Geen duidelijk bordje, dan.
Als er bellen inzitten, dan is de bodem bereikt en moet de ondergrondse tank weer gevuld worden voordat er weer getankt mag worden.
Lucht tanken zal ook niet de betrouwbaarheid van 't aantal getankte liters bevorderen.