Ik wil mij BMW e36 1.6i uit 93 wat opvoeren maar geen chiptuning wie heeft er een goede suggestie

Weet jij het antwoord?

/2500

Open luchtfilter,sportuitlaat. Maar verwacht geen wonderen als je hem echt wil opvoeren zul je veel verder (en erg duur) moeten gaan en denken aan een andere cilinderkop/nokkenas,zuigers. Trouwens met alleen chiptuning zul je ook niet veel bereiken bij die motor.

nokkenas vervangen! Er zijn andere nokkenassen op de markt die ervoor zorgen dat je kleppen langer open staan.

Meer dan de reeds geadviseerde vervanging van luchtfilter en uitlaat niet doen. Ik weet de km stand van het blok niet maar gezien de leeftijd zal die de 2 ton al wel voorbij zijn. Om dan ingrijpend aan de gang te gaan betekend ook een motor revisie. Dan kan je beter op zoek gaan naar een mooie 325i 6 cilinder.

Je kunt de uitlaatpoort polijsten en de inlaatpoort ook. Polijst de inlaatpoort met een draaikolk hierdoor krijgt de lucht meer snelheid. Ook met de uitlaat gassen voor een frissere cilinderinhoud. Kost niks en helpt iets.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100