Van 70 naar 50?

Bij ons in Tilburg mag je op de ringbaan zuid 70 rijden.
Maar die gaat dan over naar ringbaan west, dit wordt in een bocht aangegeven met een piepklein bordje.
Maar nergens staat er een bord 50 of einde 70.
Nou staat er een klein stukje verderop een flitspaal die staat afgesteld op flitsen als je meer dan 50 rijdt.
Kan/ mag dat zomaar??
Geldt er automatisch een andere snelheidslimiet als de straat een andere naam krijgt?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Auto's

Het beste antwoord

Ja, dat mag. Ik ken die weg.
In Nijmegen is een soortgelijke situatie en iedereen weet dat daar met vaste flits-palen en soms zelfs speciale controles wordt gewerkt.

Toegevoegd op 18-06-2009 23:30:05
In de bebouwde kom is de algemene snelheid 50km.
De afwijkingen worden aangegeven via het 70km bord en dat moet bij ieder kruispunt herhaald worden.

Toegevoegd op 18-06-2009 23:35:31
Als ik het goed bekeken heb dan is daar een mogelijkheid om in te voegen en een verandering van de situatie.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

De naam anders dat maakt niet uit, maar de weg moet wel geen afslagen hebben, want dan zou je van die afslag op die weg het bord van 50 niet zien...

Maar de politie heeft wel een strop bij al die files, dan hebben ze minder inkomen op de snelheidsbelasting van de wegpiraten en motormuizen...