Om KW (kilowatt uur) om te rekenen naar Pk (paardenkracht) moet je het ongeveer maal 1,36 doen.
dus 100 KW is dus 136 Pk
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kilowatt en paardenkracht.. 1 kw is 1,34 pk
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een PK. en een Kilowatt zijn twee verschillende manieren om het vermogen uit te drukken danwel aan te geven.

Éen PK is 736 watt. Dit is nog een uitdrukking uit de oude doos. Tegenwoordig word het vermogen in KW. uitgedrukt.
Een Kilowatt is dus 1000 / 736 = 1,3586975 PK
Een PK is 736 /1000 =0,736 KW.
Via onderstaande link is e.e.a. makkelijk om te rekenen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
netjes en correct antwoord!