Is er bij autofabrikant Mercedes Benz een absolute garantie tot een bepaald aantal kilometers, afgezien de leeftijd van je auto?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Auto's
2.8K

Het beste antwoord

Volgens mij geeft Mercedes alleen garantie op leeftijd. Die is in Europa standaard 2 jaar en kan je met 2 jaar verlengen.

Als je bij de dealer een auto koopt die minder dan 120.0000 km heeft gereden worden de auto's meestal verkocht met een aanvullende garantieregeling.

Toegevoegd op 15-06-2009 14:49:36
kleine correctie. De Mercedes dealer kan de auto's als steroccasion verkopen met aanvullende garanties. Een steroccasion auto wordt gecontroleeerd op een groot aantal punten en mag zelfs tot 150.000 km (benzine) of 200.000 km (diesel) verkocht worden voor auto's jonger dan 5 jaar. Dat is ruimer dan andere fabrikanten doen, zoals Renault tot 130.000 km (diesel).
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dit worden ook wel de 'Ster occasions' genoemd...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik had het net aangevuld ;O)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mercedes geeft tegenwoordig al 3 jaar op de Vito, B, C, E en S naast de volledige R&O
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat is netjes.

Andere antwoorden (3)

Mercedes geeft een volledige garantie van 5 jaar...

Dit doen overigens de meeste autofabrikanten. Voorwaarde is wel dat de auto bij de dealer wordt onderhouden...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
5 jaar is wel héél ruim hoor. Dan wil ik graag de dealer weten. In 5 jaar rij ik ruim 240.000 km.
Ik weet het niet van Mercedes Benz, maar je hebt altijd garantie op een product. Hiervoor mag je kijken naar hoe lang zo'n product mee zou moeten kunnen. Bij een auto mag je bijvoorbeeld verwachten dat hij minimaal 3 jaar mee gaat, ook al heb je maar 2 jaar garantie. Als hij dus na 3 jaar kapot gaat, kan je alsnog terug.
Ik denk dat je zoiets ook wel hebt met kilometers. Je mag van een auto verwachten dat het minimaal 10000 km meegaat.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Voor de onderdelen in de auto ligt het ingewikkelder. Deze slijten en voor de onderdelen afzonderlijk kan je niet verwachten dat ze minimaal 3 jaar mee gaan. Het ligt er dus helemaal aan wat er kapot gaat. Er worden vaak wel langere garanties gegeven op lak en zo.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
10.000 km is wel erg weinig...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
het is als voorbeeld, ik rij zelf geen auto, dus ik weet niet wat normaal is.
Nee geen garantie maar volgens mercedes gaat de moter minstens 5 ton mee
groetjes