In Engeland zit 't stuur aan de rechterkant. Maar de pedalen dan... Zijn die gespiegeld of hebben die wel dezelfde volgorde als in NL?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Auto's
34.7K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Leuk zo'n minkukel bij je vraag)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja inderdaad.. Mister min-is'ter..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ze zijn trouwens niet tegelijk gezet: antwoord 2 had eerder een min dan antwoord 1.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
oh, dan was het dus eerst een minner die alle antwoorden na de eerste gemind heeft omdat het goede antwoord er al stond en volgens de richtlijn dubbele antwoorden niet mogen, alleen had die persoon dan iets verder moeten lezen, dan had hij gezien dat als een antwoord nog iets extra toevoegd het weer wel mag...

Het beste antwoord

Qua pedalen is alles in de engelse auto´s wel gelijk.
Mocht je een handgeschakelde auto hebben, dan is het even wennen om opeens met links te schakelen.

Wat echter nog veel meer gewenning vergt is het gebruik van de richtingaanwijzers en ruitenwissers.
Je zult zien dat je in het begin regelmatig richting wil aangeven met je ruitenwissers...
En als je er eenmaal aan gewend bent en je bent terug in Nederland, dan begint de ellende weer opnieuw, dan geef je weer richting aan met je ruitenwissers.

bron: vakantie van 5 weken in Nieuw-Zeeland in een huurauto
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+ je voor dit goede antwoord. Ik begrijp die min totaal niet!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Leuke complete reactie. +
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ook hier een compensatieplusje voor het complete antwoord!

Andere antwoorden (4)

de pedalen zijn net hetzelfde alleen stuur is andere kant en je moet er dus ook links rijden :D
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Goh, en ik maar denken, wat zijn er veel spookrijders op de weg? <=)
Zelfde volgorde als hier in nederland
13 jaar geleden
dezelfde volgorde.Links koppeling.midden rem , rechts gasgeven.Maar om er te rijden is heel moeilijk .Bij elke afslag wil je in 't begin rechts gaan rijden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Alles op de pedalen is idd hetzelfde.
pook-je zit alleen aan je andere kant

Wat wel oppassen is dat je grootste breedte nu rechts zit en niet links. JE zal niet de eerste zijn die rechts schade maakt.

Ik heb ooit 3 weken op een engelse dubbeldekker gereden en het eerste wat ik deed was de vluchtheuvelpaal eruit rijden aan de linkerkant. )-:

Wat ook raar is dat ik meer moeite heb om weer rechts te gaan rijden als naar links