is het uberhaupt verstandig om een auto die 2ton of meer heeft gelopen te kopen?

ik zou graag een bmw 5 serie of een mercedes C klasse 5drs het liefste diesel of lpgg3 willen kopen. daarvoor heb ik 7 a 8000 euro voorover. je hoort vaak dat deze auto's kunnen tot 6 ton of meer rijden. heeft iemand zooit's gedaan en hoe bevalt het? en gaan niet veel onderdelen kapot voor dat je de 5ton heb bereikt?
is het niet beter een jappanse toyota,honda of een koreaanse kia sorrento te kopen voor dat geld schaf je zo een iets jonger auto met relatief weinig kms
bij voorbaat dank voor advies

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Auto's
3.1K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
kijk ook even mee met de stelling van biertje (vervoer- auto's)
als het je het goede gevoel geeft dan voor de bmw, mercedes kiezen.

Antwoorden (10)

ik denk dat je het antwoord zelf aangeeft , de kosten bij dit type dure wagens zijn zeer hoog en de vergelijking met een jonge japnner is dan snel inhet voordeel van de japanner, nietwaar hondafan.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
tuurlijk kunnen ze vele km rijden, toch moet je ook aan andere dingen denken.
onderdelen van bmw, mercedes zijn vaak duurder.
kan je zelf of heb je iemand die reparatie's zelf kan uitvoeren.
kijk vooral wie de eigenaren zijn geweest. (laese auto's wordt vaak slordiger mee omgesprongen)
heeft de auto alle beurten gehad.
ik zou voor de goede jappaner gaan.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik zal voor de bmw/mercedes gaan[ wel diesel ].
die zijn een stuk betrouwbaarde dan een japanner.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je zou graag een bmw 5 serie rijden zeg je, en vervolgens noem je een paar Japanse anoniempjes als alternatief. Is een 3 serie van de vorige generatie dan niet een betere optie? Betaalbaarder in aanschaf en onderhoud dan een 5 serie, maar je rijdt wel een klasse beter. Omdat je ook een c klasse noemt (de 5 serie tegenhanger van MB is de E klasse), lijkt me een 3 serie prima. Vooral de coupe is prachtig, maar een touring is ook een erg mooie kar.

Succes met je besluit en de auto (zelfs al wordt t een japanner)

Toegevoegd op 11-06-2009 21:52:55
O ja, of het verstandig is om een auto met 2 ton te kopen vroeg je. Dat hangt ervan af of je er zelf snel veel bij zal rijden en daar lijkt t gezien je diesel of lpg voorkeur wel op. Ik zou dan niet een auto kopen waar je al met minimaal 2 ton begint, ook al is ie motorisch in orde. Je zou nog een Duitse import kunnen overwegen, een enorm aanbod en met een flinke bpm korting heb je met een beetje werk een uitstekende auto voor weinig.
paulus811
14 jaar geleden
Ik rij al sinds jaar en dag een audi a8 met 300K + op de teller inmiddels. De kosten die ik aan deze auto heb gehad zijn verwaarloosbaar. wel een hoge wegenbelasting dus dat is duur maar netto netto vind ik allemaal erg meevallen en ik rij als een vorst. Wel een bijna Poolse mafia vorst ;-) maar allah.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wij rijden een toyota diesel met 2 ton op de teller en die loopt nu pas echt lekker.. onderdelen zijn betaalbaar, service is top! Gewoon gaan voor die onverwoestbare Jap!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je er 5 ton mee wilt draaien toch liever een diesel.
Betrouwbaarheid en economie: Toyota, Audi, Mercedes, BMW.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Veel km is afhankelijk hoe ze zijn gereden.
Als het veel snelwegkilometrs zijn zal de motor minder te lijden hebben gehad dan wanneer het veel stadskilometers waren.

Ik egbruikte vroeger een oude mercedes taxi om elke week naar luxemburg te rijden (wisselplek van mijn truck) die had dik 5 ton op de teller staan. reed prima.

Het voordeel van BMW en Mercedes is dat d eodnerdelen altijd beschikbaar blijven, je kan zelf van types uit de jaren 70 nog alles nieuw krijgen.

Denk weld at je zelf ook een beetje handig moet zijn, voor elk wisewasje naar de garage rijden is een dure optie.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
heb zelf een s klasse met 211000 op de teller en rijd nog geweldig en geen problemen wel in duitsland gekocht
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
BMW 5 serie is oerdegelijk. Iets wat je van een Mercedes niet kunt zeggen in de bouwjaren die jij zoekt.

Zoek de meest complete en doe een aankoopkeuring. Als de ellende begint met uitlaten, banden, lagers, remmen, riemen etc dan ben je genaaid.

www.carsurvey.org is een goede site, zie je meteen welke modellen problemen hebben en welke, vaak wel gevolg van slecht onderhoud en sommige merken hebben nu eenmaal meer mensen die klagen, een opelrijder weet dat hij in een hondenhok rijdt dus gaat dat niet nog eens op het internet zetten.