Hoe weet ik of ik verzekerd ben ?

Ik heb afgelopen dinsdag een auto op mijn naam laten overschrijven (op het postkantoor) en dit ook aan de verzekeringsmaatschappij doorgegeven met mijn bankrekeningnummer.Tot op heden heb ik nog steeds geen papier gehad van de verzekeringsmaatschappij dat deze auto op mijn naam staat.Er is door de maatschappij ook nog geen geld van mijn bankrekening afgeschreven.Hoe kan ik er achter komen of ik nu wel verzekerd ben voor het geval dat ze mij aanhouden ??

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Auto's
1.9K

Het beste antwoord

Als je de auto op naam hebt gezet moet je EERST de verzekering bellen voordat je er mee gaat rijden. Als je de verzekering hebt opgebeld en je hebt nog geen papieren gekregen, dan ben je wel verzekerd. Kan wel 2 weken duren voordat je de polis in huis hebt. Je zou wel de verzekering kunnen bellen en vragen wat je polisnummer is, voor het geval dat je een aanrijding krijgt of veroorzaakt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Het is dus nog geen week geleden. Dat is vrij normaal dat je je groene kaart nog niet hebt.

Wacht nog een week af en bel dan even met je verzekeringsmaatschappij. Als je hebt gebeld en alles hebt doorgegeven, dan ben je sowieso 'voorlopig' gedekt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mijn ervaring is dat wanneer je de verzekering overschrijft je per mail een polisblad krijgt en het origineel krijg je later toegetuurd. Je mag zonder niet eens rijden geloof ik. Ik zou even bellen naar de verzekering en vragen of ze het je toemailen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Op het moment dat je belt ben je verzekerd.
De rest komt later wel. Als je aangehouden (staande gehouden) wordt geef je aan dat je de auto net hebt en de verzekering ingelicht. Dan snapt die agent ook wel dat je nog geen papieren hebt.
Wil je het zeker weten? Bel je verzekeringsmaatschappij en vraag er naar. Als je het dringend nodig hebt kun je om een bevestiging per mail vragen.