Zal het belastingvrij rijden gelijk weer worden afgeschaft zodra je een zuinige diesel hebt aangeschaft?

Dat zul je namelijk altijd zien. En zo ja, dan gelijk weer naar het hoge tarief of geleidelijk?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Auto's

Het beste antwoord

We hebben de bevestiging van het kabinet gekregen dat de situatie in ieder geval ongewijzigd zal blijven tot 2013.
Wat er daarna zal gebeuren ???
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Concreet antwoord.

Andere antwoorden (2)

voorlopig zo en zo niet omdat de regering naar milieu vriendelijkere auto's wil. Als deze de meerderheid gaan vormen zal de wegenbelasting wel weer zijn ingang vinden en zullen de oudere milieu onvriendelijke auto's nog duurder worden in de wegenbelasting
13 jaar geleden
Belastingvrij rijden is iets wat heel slim opgezet is.
Daar de regering belooft heeft om de houderschapsbelasting en de bpm af te schaffen is dit een overgangfase.
Nu worden die belastingen verhoogd voor "vuile" auto's en die betalen nu de belasting van de kleine "schone" auto's.
Tegen de tijd dat de belastingen vervallen en het rijden per/km ingevoerd wordt rijden er veel kleine (schone) auto's waardoor de regering aan de milieu uitstoot normen van Brussel voldoet (geen boetes) en gaat iedereen weer lekker betalen (ook de kleine schone auto's) en heeft het de staat weinig tot niets gekost.
Iedere belastingvrije auto wordt betaald door de grotere die meer en meer belasting moeten betalen.
Maar ga maar eens 100000 km per jaar rijden in een C1 of zoiets.