Wanneer wordt het begeleid rijden definitief ingevoerd?

Op http://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/verkeersveiligheid/maatregelen-verkeersveiligheid/nieuwe-maatregelen-verkeersveiligheid staat dat het vanaf 2011 wordt ingevoerd, maar elders las ik dat het pas wordt ingevoerd als het CBR het invoert. Wie kan er duidelijkheid over geven of ik nu al zou kunnen beginnen met lessen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Auto's

Antwoorden (2)

Er staat dat het als expiriment wordt ingevoerd, dit houd in dat ze eerst proeven gaan doen met geselcteerde rijschoolen en studenten.
dus ik ben bang dat je er nog niet voor in aanmerking komt. ook is er nog geen definitive ingangsdatum.
het zelfde als met je theorie, leeren kan je nu al maar voor het CBR examen moet je echt 18 zijn.
( met brommer komt er wel verandering in )
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De verwachting is dat de proef uiterlijk rond de zomer van 2011 zal starten. De vertraging die is opgelopen heeft te maken met het goed vastleggen van de juridische en verzekeringstechnische zaken en de te volgen procedure en antecedentenonderzoek van de aan te melden begeleidende rijders (1 tot 5).
Eisen die aan de begeleiders gesteld worden zijn:
- minimaal tien jaar een rijbewijs-B hebben
- geen zware verkeersdelicten hebben begaan
- nooit in een vorderingsprocedure terecht zijn gekomen
- niet onder invloed zijn van drugs, alcohol of medicijnen
- zich tijdens de begeleiding altijd kunnen legitimeren

Het vraagt kennelijk (te) veel tijd om dit sluitend te regelen / vast te leggen.
Helaas -voor velen- is het erg vroeg in het nieuws gekomen (2008) en door veel instanties onderschat!?

Zie ook de link