auto schakelt niet meer in tweede versnelling,wat is het probleem?

is de versnellingsbak stuk?

Weet jij het antwoord?

/2500

Ik doe even alsof ik er heel veel verstand van heb, maar dat heeft te maken met tandwieltjes die versleten zijn en als je er op tijd nog bij bent, dan kinnen die vervangen, zo niet is de hele versnellingsbak naar zijn grootje......... Nou, ben benieuwd naar aaaaaaalle minnetjes :-)

Het zou een synchromesh ring kunnen zijn,dit merk je aan het zgn "tandenpoetsen" Heb je geen last van tandenpoetsen zou het een kapotte of verbogen schakelstang kunnen zijn, maar het kan ook iets simpelers zijn zoals een verbogen schakelplaat, of nog simpeler een kapot blokje onderop je pook. er zit en soort geleidingsblok op je pook,als die breekt kan het afgebroken gedeelte de schakelbeweging hinderen. Is het een ring,of een schakelstang kunnen de kosten oplopen tot een eurootje of 600 (afhankelijk van de garage aangezien prijzen onderling nogal kunnen verschillen) Is het de schakelplaat of het blokje kan je ook voor een €100 - €150 ongeveer klaar zijn Het is in elk geval wijs om er zo snel als mogelijk een expert naar te laten kijken,omdat je de bak wel kan slopen als je gewoon blijft rijden !!! nu heb je nog hele goeie kans dat hij gerepareerd kan worden

ik weet bijna zeker dat of een schakelstang krom is, of een gewricht beschadicht. trek de kap eens open en ga er eens onder liggen en kijk alles na vanaf je bak tot aan je pook op speling of andere vreemde bewegingen. suc6:)

Helaas heb ik dit gehad, en ik raadt je aan om niet verder te rijden, ik heb dit wel gedaan en vervolgens gingen de koppelingsplaten naar z'n grootje en deed uiteindelijk de snelheidsmeter het ook niet meer. Bij een verkeersplein hield mijn auto er mee op en moest weggesleept worden. Kosten van de reparatie; zo'n 1500. Oorzaak was kapotte versnellingsbak, gebeurt bijna nooit volgens monteur :-(

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100