Hoe krijg ik water uit de auto?

Door de vele sneeuw is onze auto van binnen nat geworden.
Zelfs is het zo erg dat de ramen aan de binnenkant bevroren zijn.
Hoe krijg ik dat vocht er uit

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Auto's
4.7K

Het beste antwoord

Plaats tijdelijk een vochtvreter in de auto. Werkt prima!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Ik heb precies hetzelfde probleem,alleen bij mij is het ook zo dat ik plassen water in de auto heb als het heeft geregend...

Eerst moet je zorgen dat geen extra vocht naar binnen komt,Eventuele gaten laten dichten (vaak bij het ventilatierooster onder de motorkap)
of de auto opnieuw laten afkitten.

Daarna kan je hem droogstoken door erin te rijden (of aan te zetten voor de deur,afhankelijk van de veiligheid in jouw buurt) met de kachel aan en en raam op een kier zodat het vocht eruit kan trekken.
Mijn auto word donderdag opnieuw afgekit,kosten €150,-
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Rijden met airco aan en goed ventileren (raampjes tegenover elkaar open zetten). Als je de mogelijkheid hebt, zet je de auto met licht geopende ramen in een droge garage. Desnoods kan je een vochtvreter in je auto zetten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Normaal komt er geen sneeuw of regenwater in je auto. Dit probleem moet dus eerst worden opgelost. Even naar de garage dus.
Het zichtbare vocht verwijder je met een dweil, matten er ui en binnen in het stookhok laten drogen, twee ramen open en eventueel een ventilatorkacheltje in de auto plaatsen. Dit laatste alleen overdag en als je in de buurt bent.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Vanochtend had ik hetzelfde probleem. Ik rij dan altijd met de ramen 2 cm open, verwarming op de grond gericht. Dat 2 of 3 ritjes van 25 minuten en de auto is weer droog.

Goed je voeten afkloppen bij instappen helpt ook. Maar na regenbuien komt er nu eenmal vocht in de auto van je kleren ed. Niet te vermijden. Ventileren, precies zoals je het thuis zou doen, is de oplossing.