mijnaccu lampje brand tijdens het rijden en de motor valt stil wat doen?

HET IS ALLEMAAL BEGONNEN TOEN IK EEN NIEUWE BATTERIJ HEB GESTOKEN

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Auto's
20.2K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
wat is " een nieuwe batterij steken " ???

Antwoorden (6)

Als het acculampje brandt tijdens het rijden dan duidt dat erop dat deze aan het ontladen is, dus kans groot dat je dynamo niet meer goed is, of dat accu niet goed is aangesloten, waardoor het opladen niet lukt.
AlphaLimaSierra
13 jaar geleden
Mischien een rare opmerking,maar het je de accu goed om aangesloten ?
Het zou ook kunnen dat je te veel stroom trekt van je accu,dat je ergens lekstroom hebt,of dat hij niet opgeladen word,wat beteket dat je dynamo stuk is.
Het zou kunnen dat je een verkeerde accu in je auto hebt,waardon er te weinig stroom van de accu komt.

Je kan (als je lid bent) de anwb bellen,die komen dan je accu nameten om te kijken of hij nog wel "vol" zit.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Lijkt me raar. De polen alsmede de poolklemmen hebben een verschillend diameter. Deze kun je niet zomaar ff omwisselen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
hangt van de klemmen af die erop zitten,vooral auto's die ooit gerepareerd zijn bij knutselaars hebben vaak niet meer de originele klemmen.Mijn vorige auto was door de vorige eigenaar nooit naar een vakgarage gebracht,maar naar zijn buurman,en had zelfs echte klemmetjes ipv de normale dichte klemmen,vandaar deze (onwaarschijnlijke) optie.
Kan ook dat je alternator niet goed meer werkt en je accu niet wordt bijgeladen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
als je rode lampje oplicht wil dat zeggen dat er geen laadspanning is en dus ligt het voor de hand dat je dynamo
niet kan laden.mogelijk spanningsregelaar defect.hierin zitten ook meestal de koolborstels,tenzij je een losse regelaar hebt.ook is het mogelijk dat een cel van je batterij is onderbroken en dan kan er geen spanning vloeien.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Misschien riem te slap dan laad de accu ook niet op.Zelf ook mee gemaakt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een vaak voorkomende oorzaak bij oudere auto's is de bedrading die de alternator van stuurstroom moet voorzien. Vooraleer accu en alternator te vervangen eerst de bedrading nameten.