175/55/R15 van continental en mooie witte velgen van wolfrace 15''inch:past dat op een citroen c1

Toegevoegd na 42 minuten:
standaardvelgmaat die er nu onder zit is 155/65/R14

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Auto's

Antwoorden (3)

De velgmaat maakt niet zoveel uit, het is vooral de insteekmaat van je velg die telt (de afstand tussen de bouten waarmee je velg op je as geschroefd staat, plus het aantal voorziene schroeven).

Standaard is dit 4x100, dwz dat je velg met 4 bouten vaststaat, op een onderlinge afstand van 100mm.

Bij de C1 is de naafgat diameter 54.1mm, dit is de opening in het midden van je velg, wat je over de naaf (midden vd as) schuift.

Dus, om een andere velg te installeren, moet je met deze aspecten vooral rekening houden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
nee, dat wil niet. Je moet een R14 hebben.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
waarom een min? het is waar.
Je kan gewoon een grotere velgenmaat monteren dan de standaardmaat, míts de totale omtrek, dus inclusief band, maar hetzelfde blijft.
Verder is de maar van de steek inderdaad van belang, evenals de J maat. De J maat bepaald hoever de velg naar binnen of naar buiten steekt ten opzichte van de as.