rijden taxi's ook met een tachograaf?

vroeg ik me af omdat alle vrachtrijders dat wel moeten..
ik rij eigenlijk nooit met een taxi....

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

nee zij rijden zonder tachograaf taxichauffeurs houden hun rijtijden bij in een rittenstaat waarin zij hun ritten schrijven en een rij&rusttijden boekje en zij houden daarnaast ook nog een electronies bij welke ritten zij rijden op de taxi meter daarnaast zijn (bijna)alle taxies uitgerust met track&trace systeemen zij dienen alle gegevens op aanvraag aan een bevoegd ambtenaar ter stonds te overhandigen er zijn dus genoeg andere manieren waarop er controle uitgevoerd kan worden en de boetes voor overtedeingen zoals niet of onjuist de gegevens noteren en overschrijding van de rijtijd zijn echt echt enorm hoog een van de reden waarom ik er ooit mee sopte was de papier winkel die er omheen zat die eigenlijk onmogelijk is bij te houden als je het 100pct goed wil doen

Neen: Taxi's rijden niet met een tachochraaf! Per 1 oktober 2011 treedt de boordcomputer voor taxi's in werking (de z.g. BCT) deze boordcomputer registreert o.a de rij- en rusttijden. Voor meer info zie onderstaande link welke door het ministerie is uitgegeven. Toegevoegd na 1 uur: Bedoel natuurlijk tachograaf.

Bronnen:
http://www.ivw.nl/onderwerpen/taxi/

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100