Op welke wijze kun je het best je auto tegen - de invloed van - pekel (voor- en achteraf) beschermen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Auto's
1.1K

Antwoorden (3)

Je auto na het wassen inwaxxen zodat er een soort van beschermlaagje opkomt.
bijvoorbeeld met turtlewax

Toegevoegd na 5 minuten:
Wintertips Auto
•Ga altijd eerst krabben en start de motor pas als je gaat rijden. Het is slecht voor je motor om deze in stationair warm te laten lopen.
•Behandel je lak na het wassen met autowax. Dit geeft een extra bescherming tegen pekel. Zo geef je in de winter je autolak een beschermlaag tegen inwerking van zout en vocht.
•Gebruik in de winter als het 's nachts vriest een raamhoes voor als je auto geparkeerd staat. Dit bespaart je een hoop krapwerk en zo kom je op tijd op je werk. Je kunt hiervoor ook een groot stuk karton gebruiken.
•Neem in de winter altijd een volwaardig reservewiel (i.p.v. een thuiskomer) waar de sneeuwketting om past.

Toegevoegd na 8 minuten:
en als de winterperiode voorbi is je auto door de wasstraat waar hij ook van onderen gewassen wordt.Als je hem zelf wast kun je daar niet goed bij en als daar zoutresten blijven zitten kunnen die schade aanrichten aan de materialen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
...Nu was ik vaak de auto met warm water waar een paar dopjes vloeibare was doorheen zijn gemengd. Zal toch wel iets helpen?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
alle beetjes helpen.
Ik rij hem altijd door de wasstraat en daar wordt net voor het drogen ook een soort van beschermlaagje op je auto aangebracht.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Waarom is het slecht om een auto stationair warm te laten lopen, bedoel je dat dit slecht voor het milieu is of is het slecht voor de auto?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Waarom komt mijn olie dan wel op bedrijfstemperatuur als ik mijn auto stationair laat draaien? Het duurt wel wat langer als tijdens het rijden. Trouwens dat punt over een volwaardige reserve band mee nemen ivm sneeuwkettingen is in Nederland wel erg overdreven. Aangezien die dingen hier toch verboden zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
en als je naar het buitenland zou gaat dan heb je misschien wel nodig. het zijn richtlijnen en geen verplichtingen
In de wasserette de onderkant mee laten wassen.
Je hebt ook wasserettes waar alleen de onderkant gewassen kan worden.
En met de tuinslang alle hoekjes en kantjes nog een keer goed uitspuiten.
Daar rot een auto namelijk het snelste.
Ik heb zelfs relatief nieuwe auto's gezien met roest-schade, zou je eigenlijk niet meer verwachten.

Toegevoegd na 45 seconden:
Vooraf kun je eigenlijk weinig doen. Daar moet je voor naar de prof.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Voor een auto waar je extreem zuinig op bent zou ik een garagebox huren. En dan gewoon niet gebruiken in die tijd (of zo min mogelijken gelijk weer wassen daarna)