heb volo440.1.8start nu slecht hoor ook bij starten hoe zal ik het zeggen(ploffen)weet iemand wat het kan zijn ?

hij draait wel rond dan is het net of alles dan stopt,maar de startmotor draait hij wel rond iemand die een leek weg wijs kan maken.B.v.D

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Auto's

Het beste antwoord

Is het nog het oude type motor? Dus geen injectie?
tot eind 1993 lag er in de 440 een motor met carburateur, dus als je volvo van die leeftijd is of ouder dan heb je een vochtprobleem! Je hoort dan de ontsteking ploffen.

Tip: spuit de kabels en verdelerkap en de kabel naar de bobine goed in met WD40!
FF wachten en weer starten, waarschijnlijk zal hij nog ff sputteren, maar daarna zal hij weer gewoon gaan lopen!