Wat gebeurt er als je koud water over je bevroren autoruit gooit?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Auto's
11.3K

Het beste antwoord

Als het koud genoeg is bevriest het water. Als je pech hebt kan het gebeuren dat de ruit barst als gevolg van ongelijkmatig opwarmen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

dan ontdooit de ruit, het is veel beter voor je ruit dan dat je kokend water er op doet. het klinkt gek, maar het is zo probeer maar eens!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
niets, alleen de sneeuw en eventueel ijs ontdooit...
beter is het als je de ruiten afspoelt met water en ruitensproei reiniger in te doen die speciaal tegen de vorst kan...anders vriest t weer aan..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dan ontdooit het ijs natuurlijk en het is beter dan warm of heet water want stel dat er een breuk in de ruit zit dan wordt die alleen maar erger.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Heel veel koud water helpt goed, weinig water bevriest snel weer als het behoorlijk vriest en de ruit onderkoeld is.
Dan wordt krabben alleen maar lastiger.
Je kunt beter heet water gebruiken, de ruit zal dan lekker opwarmen en voordat het weer koud wordt is je kachel inmiddels warm geworden.
Maak je geen zorgen over scheuren in je ruit, het glas is gehard en/of gelaagd dus er gebeurt niets mee.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dan ontdooit het ijs (en de sneeuw), gaat de temperatuur van de ruit omhoog als je genoeg koud water gebruikt. Je voorkomt dat je adem tegen de binnenkant van de ruit bevriest voordat de motor voldoende is opgewarmd om de binnenkant van de ruit op te warmen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat werkt even.
Daarna gaat dat water in elke hoek en kier zitten en bevriest. En dan heb je weer problemen.