hoe ontdooi je een vast gevroren deur

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Auto's
1.5K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
licht er een beetje aan wat voor deur het is :P
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De vraag staat in de rubriek auto's , dus zou het ook een garagedeur kunnen zijn?

Het beste antwoord

ga NIET met water aan de gang! als je mazzel hebt krijg je die deur los maar morgen zit er overal ijs en dan lukt het nooit meer! probeer eerst de andere deuren van je auto, als je binnen kan komen is simpelweg sstarten en rijden de makkelijkste manier, anders de fohn of warm waterzak. als je de deurrubbers in wilt smeren met vaseline of iets dergelijks, doe dat dan heel dun want bij het in en uitstappen krijg je het geheid op je kleding.. talkpoeder is dan het minst vervelend, dat kan je afkloppen, een vetvlek niet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

met veel koud water. Daarna de portierrubbers droog maken en insmeren met vaseline (of desgewenst talkpoeder)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Met een föhn bijvoorbeeld.....
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De deurportieren kun je ook met een dichtgebonden plastic zak gevuld met warm water ontdooien. Wrijf met de zak langs de portierranden. Je kunt vastvriezen voorkomen door de portierrubbers in te smeren met talkpoeder of in te spuiten met siliconenspray.
Giet nooit heet water over de auto, dan heb je namelijk de dag daarna nog veel meer problemen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Voorkomen is beter dan genezen maar het antwoord staat er al een beetje !
Rubbers van de deuren met VASELINE insmeren , op een eerdere post ook al gezet waar vet en olie zit kan het niet vast vriezen .

Mvrgr GuidoESP VrachtwagenChauffeur
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Met warm water uit een colafles giet je een beetje over je deur, de rest gebruik je voor je bevroren ramen.
Als het morgen nog vriest herhaal je het kunstje gewoon.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als een deur vastgevroren zit aan de rubbers, en je hebt niets bij de hand, dan wil het ook helpen om met veel kracht te duwen op de deur!
Door het harde duwen komen de rubbers heel iets in beweging en kun je daarna voorzichtig proberen de deur te openen!