auto raakt in slip en komt op mijn baan terecht

auto raakt in slip en komt terecht op mijn baan tot stilstaan . we reden in de zelfde richting.De weg had een helling naar beneden zodat je de tunnel in kan rijden. ivm gladheid hield ik me op de juiste afstand maar raakte toch in de slip en botste hem. Mijn snelheid was 20-25km. afstand was 15 mtr. Wie is de schuldige ?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Auto's

Antwoorden (3)

Als jij achterop bent gereden en de tegenpartij wil lullig zijn ben jij fout.
Als je geen getuige hebt.
Is de tegenpartij zo vriendelijk om te zeggen dat hij fout is heb je geluk.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je achterop rijdt zit je fout; er is een topadvocaat nodig om deze stelling jouw kant uit te buigen, maar dan nog is het ongewis.
Ik zou mijn verlies maar slikken ook al is het voor jouw gevoel oneerlijk.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als jij ongeveer 30 rijdt is je normale veilige afstand tov je voorganger 8 meter. Met sneeuw/gladheid zal deze hoger moeten liggen en dat heb je gedaan. De andere partij moet zijn voertuig onder controle hebben en houden, da's niet gebeurd dus stel jij die andere partij aansprakelijk. Maar dit is zeker met de gladheid altijd een hoop gezeur, tenzij de andere partij inderdaad gelijk aangeeft in een slip te zijn geraakt.