Sloopregeling is oneerlijk?

Sinds 1 juni is de sloopregeling van kracht. Nu heb ik een auto die hiervoor in aanmerking komt. Maar, omdat ik een leaseauto heb word ik in de sloopregeling opgescheept met een karige 100 euro. Zelfs de 'oud ijzer prijs' zou meer opleveren. Is dit nu doelbewust zo geregeld? Want er is een nieuwe auto af genomen en er is een auto, waarvan sloop de beste optie is. En ondanks ik aan alle voorwaarden voldoe kom ik niet in aanmerking voor de sloopregeling...

Is dit terecht, of zie ik een belangrijk punt over het hoofd?

Iemand die het antwoord hierop weet?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Auto's
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dit is de vierde vraag die een andere contect heeft m.b.t. de sloopregeling!

Het beste antwoord

De regeling gaat toch uit van het eigenaarsprincipe?
Ik zou me er trouwens maar niet zo druk over maken. Je hebt toch al je voordeel behaalt met je leaseauto? Bovendien is een inruilprijs voor een oude auto ook vaak rond de 1000 euro....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Probleem is dat ik nu opgescheept zit met 2 auto's...

Andere antwoorden (3)

Ik betwijfel sterk of de oud-ijzer prijs meer is.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De oud ijzer prijs levert gezien het gewicht ruim 300 euro op. Dit heb ik uitgezocht bij een oud ijzerhandelaar. Die mag in het kader van de milieuvergunning geen auto's ophalen...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ah... Nou, dan zat ik er ver naast. Vind ik wel opvallend hoog. Had ik nooit verwacht.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
starbless je hebt een auto van 3 ton? :D ouwe hummer ofzo?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De auto weegt ledig bijna 1500 kg, minus het e.e.a. is 1300 kg redelijk normaal en dat vermenigvuldigd met 33 cent de kilo is zelfs 429 euro...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
33 cent? Wil ik jou oud ijzer boer spreken :)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat heeft hij mij zelf gezegd vanmiddag...
De overheid stelt voor de sloopregeling 65 miljoen beschikbaar; de autobranche 20 miljoen. Daarnaast heeft de autobranche nog 10 miljoen euro gereserveerd. De doelstelling is om uiteindelijk 80.000 oude auto's naar de sloop te brengen. Doordat deze mensen allemaal een andere auto terug kopen krijgt de autoverkoop branche een boost. Als ik je verhaal goed lees heb je een lease auto die aan de sloop regeling voldoet. Deze auto is dus nog van een lease bedrijf. Jij huurt deze auto als het ware. Dan kom je toch niet in aanmerking voor de sloop regeling? Als je naast je lease auto een andere auto hebt die wel in aanmerking komt voor de sloopregeling zou je deze kunnen inruilen voor een jongere / schonere auto. Ik begrijp je punt dus niet helemaal...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee je leest verkeerd... Ik heb inmiddels een leaseauto, omdat de auto die ik had als (enige) beste optie sloop heeft...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Oke, gevalletje helaas pindakaas dus.
Achteraf is natuurlijk makkelijk praten maar je had aan kunnen voelen dat deze regeling er snel door werd gedrukt. Je zou kunnen overwegen om de auto aan te bieden aan mensen die een nieuwe auto willen kopen maar geen slooper hebben in te ruilen. Als je het zo regelt dat jij 500 mee krijgt en de andere 500 aan de persoon die auto koopt. Voor de show de nieuwe auto even op jou naam en dan overschrijven op de andere naam. :) Iets is beter als niets zeg maar...
Ha, die Starbless;

Misschien is er iemand in je omgeving die van plan is een auto te kopen en die niets in te ruilen heeft waar je een deal mee kunt maken.