Is het verstandig om een Honda Civic Hybrid aan te schaffen?

Ik ben op zoek naar gebruikerservaringen....

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Auto's
1.1K

Antwoorden (4)

Honda's staan al jaren aan kop als zijnde auto waar de huidige eigenaar 'later weer eentje van zou kopen'. De gemiddelde gebruikerservaring is bij Honda dus 't grootst.

Toegevoegd op 01-06-2009 21:13:05
Hier staan wat reviews:
http://www.thecarconnection.com/webreview/x101014227_civic-coupe-2006-honda-civic-professional-edmunds-review

Toegevoegd op 01-06-2009 21:14:14
Hier 87 meningen van eigenaren:
http://www.dealtime.com/xPR-Honda-2006-Civic-Hybrid

Toegevoegd op 01-06-2009 21:16:25
Wil je een echt zuinige auto, dan moet je zien of 't je lukt om een Aptera (zie: www.aptera.com) te importeren.

Toegevoegd op 01-06-2009 21:24:14
Tevredenheid betrouwbaarheid volgens Autoweek bezoekers:
http://www.autoweek.nl/tevredenheidstrofee.php?overzicht=11&jaar=2008
De Prius staat toch wel veel hoger dan de Hybrid. Toyota is natuurlijk ook wel een relatief betrouwbaar merk.
http://www.autoweek.nl/tevredenheidstrofee.php

Toegevoegd op 01-06-2009 21:25:09
"gemiddelde gebruikerservaring" = "gemiddelde positieve gebruikerservaring"

Toegevoegd op 03-06-2009 13:58:00
Hybride Honda: best verkochte auto in Japan!:
http://www.groenopweg.nl/autonieuws/11665/Honda-Insight-bestverkochte-auto-Japan
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ha, die Firefox;

Dat hangt helemaal af van wat jij van een auto verwacht.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat ligt aan de reden waarom je de auto wilt aanschaffen. Is dat om minder bijtelling (lease) en BPM dan is dat een legitieme reden.

Is het omdat je op zoek bent naar een milieuvriendelijke alternatief dan zijn er wel wat vraagtekens te plaatsen bij het benzineverbruik (is relatief hoog), productie en later verwerking van de batterij. Er zijn auto's die zuiniger zijn en mogelijk ook "schoner" zijn geproduceerd. Ik ben daarom niet overtuigd van het milieuvoordeel, maar door dergelijke auto's te kopen wordt er wel meer gekeken naar de verbetering en ontwikkeling van milieuvriendelijke auto's. Het is simpelweg "in" en dat is een win win situatie.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De aanschaf van een nieuwe auto is nooit verstandig.
In de eerste jaren daalt de auto het snelst in waarde.
De Honda Civic Hybrid word trouwens maar in 1 versie geleverd en er zijn alleen de opties van een lederen interieur en een metallic lak beschikbaar. Je betaald zo ongeveer 24000 euro. Dat vind ik een ongelofelijke smak geld voor een Civic. Mijn persoonlijke opinie? Nee.