Heeft de BOVAG koerslijst nut ?

Wij staan op het punt om een auto te gaan kopen, die aangeboden wordt voor € 7500,-- De Bovag koerslijst geeft als koers voor deze auto bij een merkdealer € 6850,00 Wat zou ik nu voor deze auto moeten betalen ?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Auto's

Het beste antwoord

6000 bieden. Zij komen dan met 't tegenbod van 7000.
Vervolgens 6850 betalen.
Klopt precies.

Toegevoegd op 01-06-2009 20:58:49
Uiteraard is die lijst maar een indicatie. Een handige indicatie, dat wel. Zelfs veel verkopers gebruiken hem. Afhankelijk van hoeveel de auto gereden heeft en of de onderhoudsboekjes goed zijn ingevuld en of de auto schade heeft (gehad), is de werkelijke waarde wat meer of minder.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

De Bovag zal zeker niet onder de reële waarde gaan zitten denk ik zo.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Die lijsten zijn een indicatie, en die worden te pas en te onpas gebruikt.

Als je een auto wilt kopen dan geldt die lijst niet want de auto is ECHT 2.000 meer waard.

Als je een auto wilt verkopen geldt de lijst niet want "daar kunnen we niet aan beginnen meneertje".

Dus, kijk eens op Marktplaats, dat zijn de (gemiddelde) handelaarsprijzen zo'n beetje.

Bij de dealer vragen ze maar wat en als er die gek komt die hun praatjes over garantie en nationale autopas geloofd en de hoofdprijs wil betalen is dat mooi, voor hen.

Vaak koop je beter bij een merkspecialist. En kijk eens naar de meningen over de dealers. Ik meen dat je dat bij Autoweek.nl kunt nalezen. Er zitten echte boeven tussen, ook al zijn ze 30 jaar merkdealer.

Geef eens door wat voor auto je wilt gaan kopen + kilometers etc.