Mag de politie je een prent geven als je door overmacht rechtsomkeert moet maken in een straat met eenrichtingsverkeer?

bijvoorbeeld omdat een verhuiswagen de boel blokkeert, en daar nog wel even blijft staan?

13 jaar geleden
in: Auto's
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De vaart kent de mooiste regel die ik ken.
Goed zeemanschap.
Daarmee mag je elke regel overtreden ten behoeven van de veiligheid.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
heb je echt een bon gehad????
dienstkloppers...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
waarom omkeren als je ook achteruit kan rijden?
Rieneke1
13 jaar geleden
ik gelukkig niet, ik heb niet eens een auto of rijbewijs, maar een vriend van me is dit pas overkomen :(
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Misschien kun je het melden bij "op de bon" van de AVRO:
http://www.avro.nl/tv/programmas_a-z/op_de_bon/geef_zelf_een_bon.aspx
Rieneke1
13 jaar geleden
grappig friezin, goed idee! :)

Het beste antwoord

in principe niet, het is geblokkeerd, en dat zal de politie ook wel begrijpen..
of je moet van die dienstkloppers treffen, die idd een prent geven,
ik heb t ook wel een keer gehad maar ben achteruit de straat weer uitgereden, en idd ook politie, die hield zelfs even t verkeer voor me tegen...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

ik denk dat als je kunt uitleggen en bewijzen dat die wagen daar nog wel een tijdje blijft staan en je er absoluut niet langs kunt ze daar niet moeilijk over doen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
klopt ;-)+
Tja, mag wel, styrikt genomen reed je fout. Maar of het nou zo netjes is...?! Moesten ze hun bonnenquota halen?