Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Achterruit verwarming van de auto doet het niet wat moet ik doen?

De zekeringen zijn het niet, want dat heb ik al allemaal uitgeprobeerd!!
Zou het aan het kabeltje kunnen liggen? Waar moet ik beginnen met zoeken?
Het is zo gevaarlijk om te rijden zonder achteruit verwarming ik zie echt helemaal NIX!!!

Toegevoegd na 8 minuten:
(Als ik de achterruit verwarming aanzet brand wel het lampje, maar verder doet hij niks.)

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Auto's
30.4K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

gewoon alles doormeten met een multimeter.
kan zomaar een kabelbreukje zijn.
gewoon stap voor stap werken.
succes

Toegevoegd na 14 minuten:
zet de meter op ohmstand en ga vanaf de schakelaar naar achteren.
zo vind je het probleem gebied wel.
letwel geen spanning er op zetten.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
En hoe voorkom je er spanning op te zetten?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
niet:) je multiemeter zet er een kleine spanning op om te kunne meeten:)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
haha ja dat klopt ik127.
daar had ik ff niet aan gedacht........
wel scherp opgemerkt trouwens

Andere antwoorden (6)

Probeer is de verbinding te zoeken van de ruit met het kabeltje. Misschien is dit los geraakt.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Op afstand vertellen waar de oorzaak zit is lastig, maar als de achterruit in een beweegbare klep zit zie je vaak precies op de knik bij het scharnierpunt dat het kabeltje doorbreekt. Controleer daar het kabeltje en zet er eventeel een nieuwe stukje tussen.

De schakelaar kan het ook zijn en de aansluiting van de kabel op het verwarmingsnet (de streepjes op de achterruit) ook, als je weet hoe je het moet controleren kun je ook dat zelf doen anders is het beter om even bij een garage door laten meten.

Het is met de komende periode wel belangrijk dat de verwarming van de achterruit het doet.
(Lees meer...)
paulus811
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
je was sneller haha +
Je vind het gevaarlijk?
Wat zou je denken van
zo snel mogelijk naar
een garage?
(Lees meer...)
13 jaar geleden
Controleer, of laat controleren of er spanning op het voedingskabeltje naar het raam staat. Controleer daarna of het verwarmingselement correct is aangesloten op de massa van de auto. Als beide zaken in orde zijn kan je aannemen dat jouw achterruit verwarming is overleden...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Loop de kwetsbare punten na, dus de bevestiging aan de achterzijde van de schakelaar, aansluitingen op de ruit zelf en de overgang van de achterklep naar de auto zelf. Als je meetapparatuur voorhanden hebt werkt dit het snelst. Als eea kapot is in de ruit denk dan vooral ook aandemontage (sloop) bedrijven. Hier kan je vaak leuk geprijsde achterruiten met werkende verwarming kopen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het kan zijn dat deze 'draadjes' als het ware beschadigd zijn en het dus niet meer doen. Daar heb ik bij mijn auto ook last van. Het beste wat je kunt doen is de achterruit laten vervangen, maar dat kan nogal wat kosten...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding