worden banden ook afgekeurd als er droogscheurtjes aanwezig zijn maar dan in de groeven van het profiel? de profieldiepte is 7,5m/m

het betreft hier banden van een camper moeten die afgekeurd worden als ze door ouderdom droogscheurtjes vertonen ?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Auto's
4.8K

Het beste antwoord

Onderstel
*Banden; Minimaal 1.6 mm profiel, vanaf 2.5 mm Aandachtspunt, moet worden aangegeven bij afmelden. Geen bulten, Beschadigingen/droogtescheuren die de koordlagen "canvas" blootleggen zijn afkeur. Er mogen geen ijzeren delen in het loopvlak zitten. Banden mogen de carrosserie niet raken bij maximaal stuur etc. Bandenspanning moet op voorgeschreven druk staan.

Zolang je het canvas niet ziet mag het wel, maar toch raad ik aan om de banden te vervangen aangezien droogtescheuren ook aan de binnenkant van de band voorkomen.
Niets is zo vervelend als een klapband op vakantie
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Rare min, je hebt gelijk hoor!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja je hebt van die figuren he ;-)
minkukels zijn het
laten ook nooit een berichtje achter met een reden ofzo...

Andere antwoorden (2)

als er scheurtjes in zitten is dit nooit goed dit betekent vaak ouderdom een band mag ongeveer 5 jaar gebruikt worden dit kun je aflezen aan de zijkant van de band hier staat een DOT nummer bijvoorbeeld 2702 dan is de band
uit week 27 in 2002 gemaakt succes ermee
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het ligt ook aan de leeftijdt van de band deze mag niet ouder zijn dan 6 jaar oud ivm met uitdroging