Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

heb een nissan pixo en het lampje van de airbag/gordel bklijft branden.kan ik hier mee doorrijden? garage is niet meer bereikbaar

ben onderweg maar weet niet of ik hier mee door kan rijden en ik kan morgen de garage pas bellen na dat ik naar mijn werk ben gereden

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Auto's
3.5K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (4)

Ja, daar kun je probleemloos mee blijven rijden. Als de gordel mechanisch in orde is, lijkt het op een niet werkend contactje wat aangeeft dat de gordel niet om is.
(Lees meer...)
paulus811
11 jaar geleden
Ik zou er zsm naar laten kijken door een hulpdienst. hoewel de kans groot is dat het een storing is blijft een defect aan je airbag potentieel dodelijk als deze zou uitklappen anders als in het geval van een verkeersongeval.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Een airbag klapt niet zomaar uit. Als er een storing in het airbagcircuit zit word het hele airbag gebeuren uitgeschakeld. Je hebt dan wel het nadeel dat je bij een ongeval geen airbags hebt die je beschermen.
Over het algemeen kun je dit afleiden uit de kleur van het lampje.
Oranje lampjes willen meestal zeggen:
Er is een storing maar geen noodzaak tot reparatie op korte termijn.
Rode lampjes:
Rijdt naar een veilige plek en raadpleeg de garage/hulpdienst zo snel mogelijk.

Dit zijn de belangrijkste storingslampjes.
Airbag gordel lampje is een oranje lampje. Je mag hier dus wel een tijdje mee doorrijden. Het is geen belemmering voor je auto. Omdat het hier je veiligheid betreft zou ik wel op korte termijn naar de garage gaan, maar je hoeft niet met gehaaste spoed naar een garage.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Blijven rijden is zeker geen technisch probleem maar bedenk dat de kans groot is dat de crashdetector van uw airbag kapot is en dus uw airbag buiten dienst is.
Ik heb die voor 2 maand ook moeten vervangen, die zit in de meeste gevallen op uw centrale brug gemonteerd onder de kast met uw pook in. Die module heeft mij € 216 gekost.
Ik rij wel met een Ford Focus en zelf vervangen was geen optie omdat de boordcomputer gereset moest worden en de nieuwe detector moest ingelezen worden.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het kan ook gewoon een stekkertje zijn wat los zit. Hoeft nou niet meteen de airbag computer te zijn. In mijn auto zit ergens een stekkertje niet goed dus ik krijg regelmatig een airbag storing. Even rammelen met het stekkertje en de storing zelf resetten en ik kan weer door.

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding