Kan je ergens iets krijgen zodat een scheur aan de binnnekant van mijn voorruit niet verder scheurt?

Ik heb ooit mijn spiegel van het vooruit getrokken en daarmee een flinke ster in de binnenste laag van mijn voorruit gekregen, nu vraag ik mij af kan ik daar een soort van sticker of iets dergelijks op plakken om verder scheuren zoveel mogelijk uit te stellen, een nieuwe voorruit is niet de moeite waard en ruitverzekering heb ik ook niet.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Auto's
5.8K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In tegenstelling tot onderstaande: Carglass repareert géén 'flinke ster' met hars. Enige optie is nieuwe voorruit.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bedenk dat een eigen oplossing om het te repareren
terug komt in de APK keuring.
Na een evt afkeuring staat u voor het voldongen feit
dat u de ruit moet vervangen. (nieuw of sloop)

Het beste antwoord

Je kan zelf proberen om een scheur te 'sturen' richting de dichtstbijzijnde rand door te drukken op het glas, zodat ie niet gaat scheuren waar je het niet wilt (in je gezichtsveld bijvoorbeeld).
Heeft voor mij gewerkt, en de scheur zit er na jaren nog steeds heel goed! Geen probleem voor APK en gaat ook niet verder..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

er zijn wel stickers voor maar die zijn maar voor tijdelijke oplossing
je zult het toch moeten laten repareren met hars en zeker met dit weer
koud buiten en de kachel aan
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je zult naar een glasreparatiebedrijf moeten om te kijken of ze de ruit nog kunnen repareren anders zul je een nieuwe moeten kopen.
13 jaar geleden
Daar heb je de HPX2®-hars van Carglass voor nodig! (Y)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hahaha, je was me voor!
Ik heb wel meteen dat liedje in mijn hoofd...
"Carglass repareert......."
ronron1212
13 jaar geleden
ja ik ook maar wilde geen reclame maken van wegen de negatieve info die de ronden doet over dit bedrijf
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zie het maar met een knipoogje... Maar je moet er iets aan doen want je bent volgens mij in overtreding met een barst in je voorruit.
ronron1212
13 jaar geleden
ja mh 75 dat klopt
Steenuiltje
13 jaar geleden
Hoezo negatieve info? @ronron1212? Een ster op je voorruit kan je het beste zsm laten repareren. Ik had 2 weken geleden nog een steentje op mijn voorruit. Binnen een dag gerepareerd. Als je wacht heb je straks je ruit lekkerlijk aan diggelen. Ik heb dit soort dingen in mijn verzekering zitten. Kostte me niets! Je loopt iedere reparatie wel een kans dat tijdens behandelen je ruit sneuvelt, maar beter zo dan onderweg!
ronron1212
13 jaar geleden
Omdat carglass de laatste tijd negatief in het nieuws is van wegen de hoge kosten en er andere bedrijven zijn die het veel goedkoper doen. Ik kan de glas reparatie ook binnen uur zijn ze klaar.
Maar lees het goed het gaat hier even alleen om de naam carglass sneenuiltje
In het verlengde van de scheur die doorloopt een gaatje in het glas boren. De plek waar je boort moet tijdens boren gekoeld worden met kwast en (liefst veel) petroleum.

De buitenkant zou veel makkelijker zijn omdat je dan met stopverf een dam kan bouwen waarin je een petroleumbadje kan maken.

"Om in glas te boren gebruikt u best een steenboor zonder slagmechanisme of een speciale glasboor. Deze kan ook voor tegels en porselein worden gebruikt. Te gebruiken bij lage snelheid en met koeling (water, petroleum, azijn). "
http://www.hubo.be/HUBO/Home/Doe-het-zelf/Doe-het-zelf-fiches/Gereedschappen/De-verschillende-soorten-boren/page.aspx/1857