Tips om beter te kunnen file parkeren?

In mijn straat is het altijd extreem druk! File parkeren is daarom ook echt iets dat je moet kunnen, maar hoe?
Zijn daar tips voor, of is het iets dan je gewoon wel of niet kan ?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Auto's
14.4K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
je om laten bouwen tot man hahaha
sorry kon het niet laten

Het beste antwoord

Ik heb het als volgt geleerd:
Je gaat heel dicht naast de auto die voor je staat staan.
Dan rij je héél langzaam (belangrijk) achteruit.
Zodra de achterkant van de andere auto gelijk staat met jouw achterbank, begin je in te draaien. Zodra jouw voorkant gelijk staat met de achterkant van de auto voor je, draai je de andere kant uit.
Handig hulpmiddeltje!
Vooral langzaam rijden is belangrijk! Succes ;-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

Veel oefenen en er vooral de tijd voornemen.
De tip die mij het meest heeft geholpen is: heel langzaam rijden en sturen. Dan kan je alles goed in de gaten houden en op tijd opnieuw beginnen zonder schade te veroorzaken.

Sommige mensen kunnen het sneller goed dan andere, maar iedereen zou het moeten kunnen leren. Vooral doen en oefenen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Koop een Smart, Mini, Opel Corsa of een andere kleine auto!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb een Opel Corsa, ja het gaat wel beter dan de Renault Megan...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja dat klinkt lekker makkelijk, ik met m'n eend, ziet er eenvoudig uit, maar de auto is langer dat ie lijkt!
Je pakt een stukje rode tape, die plak je onderin het midden van je achterruit.
Dan heb je een orientatiepunt, waar je de auto dan heen kunt sturen.
De mensen die moeite hebben met file parkeren, die vinden geen orientatiepunt.
Dan inderdaad even oefenen met dat hulpmiddeltje, rustig sturen, en je zult zien, dat je makkelijker kunt inparkeren...

Toegevoegd na 2 minuten:
Aub bij blikschade niet vermelden op je schadeformulier, dat het kwam door het rode plakbandje, haha
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik begrijp dat je in een stress situatie kunt komen, als er een rij auto's achter je aan het vormen is.

Maar enige wat je moet doen is gewoon die rij negeren. Doe gewoon je ding en laat je vooral niet opjagen.

Rustig parkeren .. die 30 seconden overleven de achterliggers heus wel !
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
File parkeren is een eitje als je het eenmaal doorhebt! Ik doe het als volgt: Ga naast de auto staan waar de achter wilt parkeren, en kijk in je middelste achteruitkijkspiegel. Stel je een een kruisje voor tussen de 2 achterste hoofdsteunen (of markeer het met een stickertje op je achterruit) en kijk ernaar. Ga achteruit tot je met je zijdeur langs de zijdeur van de naaste auto bent en begin dan scherp in te sturen en ga langzaam achteruit en hou het middelpunt van de achterste hoofdsteunen als keerpunt als je gevoelsmatig over de stoeprand gaat. Keer op dat moment terug, dus vol je stuur om en geef rustig gas. Eindpunt altijd goed, stop op tijd en niet meer aan je stuur draaien zodat je ook weer gemakkelijk weg kan.
Het klinkt best ingewikkeld, maar in de praktijk werkt dit altijd!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Tip 1: Oefen op een afgelegen terrein. Zet een auto van vriend neer en ga oefenen.
hierbij de uitleg.

Ga 50cm naast de auto staan met jouw buitenspiegel bij de voorwielen. Zet hem in zijn achteruit en wanneer jouw achterbank gelijk is met het einde van het voertuig, moet je snel insturen. Wanneer de auto 45 gr. staat ofwel jouw rechterbuiten spiegel is in 1 lijn met dezelfde einde van het voertuig terug sturen.

Als je de stoep raakt heb je de auto te ver naar buiten laten komen en als je te ver van de stoep staat dan juist te vroeg.

Goed oefenen en dan lukt het best er zijn ook filmpjes op internet te vinden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zie de vraag " hoe kan ik goed inparkeren?"