Is er verschil tussen 'autogas' en 'lpg'? Of bedoelt men hier precies dezelfde brandstof mee?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Auto's
4.2K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Jij mag mijn Sinterklaasgedichtjes wel komen schrijven!

Antwoorden (3)

volgens mij heet lpg in de volksmond autogas

Toegevoegd na 2 minuten:
zie ook volgende artikel waarin word gesproken over autogas(LPG)

Uit onderzoek door TNO dat aan begin van dit jaar in opdracht van het Ministerie van Infrastructuur en Milieu (samenvoeging van de Ministeries van Verkeer en Waterstaat en VROM) is gedaan, is gebleken dat de uitstoot van broeikasgassen (CO2) met gemiddeld 9 % afneemt na inbouw van een G3-autogassysteem in een benzineauto en het gebruik van autogas als brandstof. Door schoner en zuiniger benzinemotoren om te bouwen naar autogas (LPG), worden ze dus nóg schoner
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Autogas wordt ook wel automotive LPG ( Liquified Petroleum Gas) genoemd.

Het gaat dus om dezelfde brandstof.
AlphaLimaSierra
13 jaar geleden
LPG en autogas is hetzelfde. Er zijn auto's die op aardgas rijden. Dat is wat anders en tank je bij een speciale pomp met een aangepaste motor.
LPG/autogas is propaan/butaan. Aardgas is voornamelijk methaan.
Aardgas komt in principe gewoon uit de grond terwijl LPG deels ontstaat door de raffinage van aardolie.