Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wie heeft er een Hyundai Santa Fe 2. 2 CRDI en heeft wel eens een probleem gehad dat tijdens het rijden de motor spontaan uitvalt?

Aanvankelijk startte mijn auto niet. Door de dealer werd een storing uitgelezen op het Gasklephuis. Deze is eerst schoongemaakt, toen startte hij weer en reed weer perfect. Echter op enig moment niet lang daarna viel onder het rijden spontaan mijn motor uit. Eenmaal langs de vangrail geprobeerd te starten. Dit lukte echter niet direct, uiteindelijk wel. Direct naar de garage gereden en weer werd een storing uitgelezen op het gasklephuis. Deze is daarop vervangen door een nieuwe.
Echter het probleem van spontaan uitvallen, blijft! Hij start perfect, de motor loopt heel regelmatig, toch valt hij op enig moment spontaan uit.

De garage staat voor een raadsel!

Wie o wie heeft dit ook wel eens gehad en wat was daarvan toen de oorzaak?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Auto's
1.4K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

Ik heb dit gehad met mn vorige auto, een VW Scirocco. Was een versleten verdelerkap. Nadat ik deze had vervangen was alles weer in orde. Het is een optie, Succes!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het kan de gaskleppositie-sensor zijn, het komt voor dat deze versleten zijn of niet meer goed op de plek zitten. Een goede monteur weet dit euvel te herkennen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding