Is het illegaal om de kilometerteller van je auto aan te passen?

Bedenk dat een defecte teller ook vervangen wordt of aangepast naar danwel het daadwerkelijk gelopen aantal kilometers.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Auto's
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zo reed ik eens in een autootje met 7 ton op de teller, gewoon omdat ik een ander dashboard had :-) ik kreeg wel leuke reacties bij de apk!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
En Respect voor de auto die daadwerkelijk 7ton gelopen heeft! :0 ..of was het wellicht een case of terugdraaipoging went wrong? ;)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Geen idee, het was een dashboard uit een oude peugeot van de sloop. Overigens zijn er wel echt autos die de 7 ton halen, ik heb een iets gelezen over een volvo die er meer dan een miljoen heeft gereden! Onvoorstelbaar he!

Het beste antwoord

Je mag de teller vervangen maar niet met het kennelijke doel om het te doen lijken dat de auto minder kilometers gereden heeft dan deze in werkelijkheid gereden heeft. Bij het kilometrage gaat het om de motor. Stel dat die vervangen wordt dan kan er ook een nieuwe teller in. Maak dat bij verkoop dan wel duidelijk. Anders ben je verdacht.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

natuurlijk is het illegaal
anders dan zou iedereen het wel doen en dan hadden ze NAP ook niet in het leven hoeven te roepen

NAP is nationale autopas = registratie kilometerstand van auto s
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zolang de auto niet verkocht wordt: Geen probleem! Maar, als het automobiel wel verkocht gaat worden met een niet correcte, kilometerstand: dan is 't fraude.......
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Indien de kilometerteller wordt teruggedraaid met het doel om de auto jonger te doen lijken voor de verkoop, dan is dat illegaal. Als bij de verkoop de juiste km-stand wordt doorgegeven, dan is er niets aan de hand.
jc54