Bestaat er een auto die sneller van 0 km/u tot 100 km/u komt dan van 100 km/h naar 0 km/u ?

SSC Ultimate Aero 2009 trekt in
2,7 seconden van 0 km/u naar de 100 km/u
kan het zo zijn dat hij minimaal 2,8 seconden nodig heeft om weer stil te staan ?

2,7 seconden van 0 km/u naar de 100 km/u
2,8 seconden van 100 km/u naar de 0 km/u

Hij moet er wel alles aan doen om zo snel mogelijk ook weer stil te staan.
Dit alles onder de beste omstandigheden, want als er sneeuw ligt snap ik ook dat hij niet binnen 2,8 seconden stil staat.
Het optrekken word ook onder de beste omstandigheden verricht. Als bij voor het weer stilstaan ook gebeurt. Bestaan er dan auto's die sneller stil staan vanaf 100 km/u dan dat er 100 km/u rijden vanaf 0 km/u

Het is een beetje een vaag verhaal geworden maar ik hoop dat jullie het nog snappen !

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Auto's
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Inderdaad een vrij onzinnige vraag.
Wat voor belang is hier nu bij?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ours is not to question why, ours is but to answer or die!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dan weet je of die auto bestaat .... of niet .... Wat heb je eraan om te weten hoe snel een auto optrekt ?
Dit word regelmatig getest..
Wat heb je eraan om te weten hoe snel een auto afremt ?
Waarom zou dit dan niet worden getest ?
Het verschil van beiden is mogelijk een antwoord op mijn vraag. Niet ieder wist-je-datje wat een mens weet of wil weten is van belang. Is ook totaal niet nodig denk ik.

Het beste antwoord

De stoptijd is afhankelijk van de remvertraging, de aanvangssnelheid en de zogenaamde 'schrikseconde'. Er gaat dus al één seconde verloren aan reactietijd van de remmer. Je houdt dan nog 1.8 seconde over om tot stilstand te komen.

Het lijkt me zeer onwaarschijnlijk dat dat lukt, zelfs als je de wielen volledig blokkeert zal de auto nog langer dan 1.8 seconden 'doorglijden' tenzij er een enorme wrijving is. En dat hangt dan weer van de banden en het wegdek af.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

tuurlijk, zat auto`s.
mijn Volvo 740 doet er denk ik 12 seconde over om naar de 100 te gaan.
maar met 4 schijf remmen staat deze wel na 6 seconde weer stil.

of je neemd een eend. van 0 tot 100 in eemm 45 minuten??

die zal ook vast wel eerder stilstaan dan dat die bij de 100 is :)

k hoop dat je dit wilde weeten. je uitleg is namelijk voledig het omgekeerde als je vraag :)