Bestaat er een auto die sneller van 0 km/u tot 100 km/u komt dan van 100 km/h naar 0 km/u ?

SSC Ultimate Aero 2009 trekt in
2,7 seconden van 0 km/u naar de 100 km/u
kan het zo zijn dat hij minimaal 2,8 seconden nodig heeft om weer stil te staan ?

2,7 seconden van 0 km/u naar de 100 km/u
2,8 seconden van 100 km/u naar de 0 km/u

Hij moet er wel alles aan doen om zo snel mogelijk ook weer stil te staan.
Dit alles onder de beste omstandigheden, want als er sneeuw ligt snap ik ook dat hij niet binnen 2,8 seconden stil staat.
Het optrekken word ook onder de beste omstandigheden verricht. Als bij voor het weer stilstaan ook gebeurt. Bestaan er dan auto's die sneller stil staan vanaf 100 km/u dan dat er 100 km/u rijden vanaf 0 km/u

Het is een beetje een vaag verhaal geworden maar ik hoop dat jullie het nog snappen !

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

De stoptijd is afhankelijk van de remvertraging, de aanvangssnelheid en de zogenaamde 'schrikseconde'. Er gaat dus al één seconde verloren aan reactietijd van de remmer. Je houdt dan nog 1.8 seconde over om tot stilstand te komen. Het lijkt me zeer onwaarschijnlijk dat dat lukt, zelfs als je de wielen volledig blokkeert zal de auto nog langer dan 1.8 seconden 'doorglijden' tenzij er een enorme wrijving is. En dat hangt dan weer van de banden en het wegdek af.

tuurlijk, zat auto`s. mijn Volvo 740 doet er denk ik 12 seconde over om naar de 100 te gaan. maar met 4 schijf remmen staat deze wel na 6 seconde weer stil. of je neemd een eend. van 0 tot 100 in eemm 45 minuten?? die zal ook vast wel eerder stilstaan dan dat die bij de 100 is :) k hoop dat je dit wilde weeten. je uitleg is namelijk voledig het omgekeerde als je vraag :)

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100