Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Zijn onze "gastarbeiders" uit b.v. Polen verplicht hun auto die ze uit hun moederland meenemen, APK te keuren in Nederland

Ik vraag het me zo af. Onze "gastarbeiders" uit bv Polen en Bulgarije nemen hun auto naar nederland toe (wat niet meer dan logisch is), maar hebben hun dezelfde APK regeling als wij Nederlanders? Hier in de wijk wemelt het van de poolse en bulgarijsche wagens maar hebben deze wagens dezelfde verplichtingen als de wagens met nederlands kenteken?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Auto's
6.7K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Zolang ze de auto niet invoeren, hoeven ze hem niet te laten keuren. Met een buitenlands kenteken moet de auto voldoen aan de regels van het land waar het kenteken is uitgegeven. Auto's die onveilig zijn, kunnen altijd van de weg gehaald worden.

(invoeren = er een Nederlands kenteken op aanvragen)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Het lijkt me dat ze de verplichting van het land waar hun kenteken is geregistreerd moeten volgen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ze kunnen de auto's ook in nederland laten keuren, dan worden de gegevens weer doorgestuurd naar polen...
ik heb 2 jaar hier in italie nog gereden met een auto met nederlands kenteken.. ik kon in napels bij een garage wie in contact stond met nederland mijn auto laten keuren...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding