Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Zijn 4-seizoensbanden een goed alternatief voor winterbanden?

Indien alleen gereden wordt in Nederland.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Auto's
689

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (5)

Het is maar wat je wil. Deze banden zijn eigenlijk van alles weinig! Voor elk weertype zijn ze 'n 'beetje' goed'........
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik ben bang dat als je een echte sneeuwwinter met weinig strooizout hebt zoals vorig jaar, deze banden niet voldoen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als jij je rijstijl aanpast aan de weersomstandigheden, zijn ze een alternatief. Een GOED alternatief is er niet.
(Lees meer...)
jc54
13 jaar geleden
In het laatste nummer van de consumentengids (november 2010) staat het volgende aan het slot van de winterbandentest:

"Naast de echte winterbanden zijn in de 185-groep dit jaar ook 2 vierseizoenenbanden getest: de Goodyear Vector 4Seasons en de Vredestein Quatrac-3. De Goodyear presteert als een goede winterband. Hij krijgt een testoordeel van 6,2. Vooral op slijtvastheid doet hij het erg goed. Stelt enigszins teleur op een natte weg en op sneeuw.
Vredestein: testoordeel 4,6

Ter vergelijking:
In de test winterbanden liepen de cijfers voor het testoordeel uiteen van 6,5 tot 1,2
Goodyear Ultragrip 7+ had de hoogste score: 6,5
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
En hoe zit het met de zomerbanden? Ik sta namelijk ook voor de keuze.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Daar wordt in deze test niet over gepraat.
Ik denk dat de consumentenbond deze test alleen heeft gedaan, voor mensen die al een keuze hebben gemaakt voor winterbanden.
Een 4 seizoenenband is een alternatief voor een winterband! Maar een goede winterband heeft net dat beetje meer grip wat je mist bij een 4 seizoenen band!

Als je voor safe wilt gaan, zou ik kiezen voor winterbanden! Maar met een goede 4 seizoenenband kun je jezelf ook behoorlijk goed redden!

Dus lang verhaal kort: Een 4 seizoenenband is een alternatief! (Vergeet het woordje "goed"!)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding