Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Pech onderweg: Welke redenen liggen er aan ten grondslag om te stoppen en hulp te verlenen, danwel gewoon door te rijden zonder hulp aan te bieden?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Auto's
629

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

In de EHBO is regel 1 "let op gevaar voor jezelf en het slachtoffer en de omgeving". Als je inschat dat het gevaar groot is voor jezelf, kun je ervoor kiezen niet te stoppen.

Vaak is het ook de snelheid. Als je op de snelweg iemand op de vluchtstrook ziet staan die hulp nodig heeft, ben je al een halve kilometer verder voordat je beseft dat er wat aan de hand is en bent gestopt.

Ook is de ernst van belang. Als er een slachtoffer op de grond ligt vind ik dat iets anders dan dat er rook onder een motorkap vandaan komt en de inzittenden in de berm staan.
(Lees meer...)
paulus811
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

meestal kun je het wel zien wat voor vlees je in de kuip hebt, als ze hulpeloos staan te kijken en eruit zien of ze er geen verstand van hebben wil ik wel stoppen, maar als je al met "onguur" personalia te maken krijgt zou ik niet stoppen
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hangt heel erg van je eigen kunnen af. Als je zelf twee linker handen hebt kan je wel stoppen maar dan hebben ze daar niks aan.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Iedereen kan bellen.
De reden dat we gaan helpen is altruïsme (gemeenschappen waar men elkaar helpt zijn succesvoller). De reden dat men door rijdt is de massaliteit van het autoverkeer, de grote aantallen maken mensen anoniem (in de stad helpt men zijn buurman minder gauw dan op het platteland). Om die reden stoppen motorrijders eerder voor elkaar, er zijn er gewoon minder van.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding