Welke auto van 2001 haalt 225km/h en zijn te vinden onder de €3000?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Auto's
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
In Nederland haal je volgens mij nergens meer 225 km/u :)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
In Duitsland wel :)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Diegenen die ooit in hun snelheid een bochtje gemist hebben gok ik.
Of ze nu nog 225 km/h rijden durf ik te betwijfelen. Toegevoegd op 22-05-2009 22:14:19
De Opel Tigra is het dus niet geworden begrijp ik?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat hangt er een beetje vanaf, als je hem hoog genoeg ophijst met een kraan en laat vallen dan is de motor volgens mij dusdanig zwaar dat de terminale snelheid zeker wel de 225 kilometer per uur benaderd. Als je hem echter niet hoog genoeg hijst haal je dat niet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Volgens mij haal je dan 'maar' 200km/h.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
('Terminal Velocity' is volgens mij minder dan 225km/h - door de luchtweerstand.)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@mmm, ja maar omdat het een tijdje geleden is dat ik het nog uitgeprobeerd heb gokte ik dat de motor de auto met de neus omlaag laat vallen, waardoor de luchtweerstand aanzienlijk verminderd, vandaar ook dat de hoogte belangrijk is.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bij de MINST mogelijke luchtweerstand is (bij onze Aardse atmosfeer) de MAXIMALE snelheid dacht ik zo rond de 200km/h.

Antwoorden (6)

ik heb met mijn toyota corolla 205 gehaalt en toen het gas losgelaten, was best eng haha (mietje he)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb ook een Corolla gehad... 215 haalde ie op de teller.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
na dan moet 225 ook lukken :D.
corolla is mijn merk :)
alleen rijdt ik er niet meer in.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee, de officiële snelheid van die Corolla was 202. Die haalt echt geen 225 ;). Trouwens, die was ook niet van 2001 maar van 1986.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
haha ik weet niet meer de mijne was best jong. en koste 2e hands maar 3000
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
240 op de teller... En dan waarschijnlijk 219 in 't echt (en misschien een beetje opgevoerd)?
kijk eens op duitse auto sites, staan nu vaker mitsubischi galant 6 cilinder 2.4 liter auto's. maar 3000 euro haal je niet moet je toch eerder aan 4000 euro denken. heb 's nachts eens 215 kmh gereden in Duitsland, is echt heftig, boven de 200 gaat het echt heel anders eraan toe. veel succes en plezier.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Geef mij één reden waarom het verantwoord zou zijn om 225 km/u te rijden. Want ik kan je uit ervaring vertellen dat je dan erg zeker moet zijn van de wegligging van je auto. Want 225 km/u is hard genoeg om te vliegen...

In een ver verleden heb ik ooit eens 170 (op de teller) gereden met een Mondeo en eens 190 met de BMW 724i van mijn vader. Dit kun je wellicht doen als het erg rustig is op de weg. Maar wees je er van bewust dat als het fout gaat -en één steentje op, of een hobbeltje in de weg is hiervoor voldoende- dat het dan ook goed fout gaat...

En daarbij red je het nooit om op tijd te anticiperen op het overige verkeer met die snelheid. Je hebt 128 meter nodig om te reageren. En dan nog eens 83 meter om door hard te remmen om je snelheid aan te passen naar 120 km/u. Voor de snelwegen in Nederland is het overigens volstrekt onverantwoordelijk om harder te rijden dan 140 km/u...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
klets alleen niet zo hard rijden als er andere mensen op de weg zijn je kunt in nederland met gemak 250+ rijden, de wegen zijn er perfect voor maar ja, niet tijdens de ochtendspits was die bmw niet een 524, die bestaat namelijk wel, of een 745 uit een ver verleden, mooie kar trouwens
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
524 zou ook nog kunnen ja... Ben geen BMW liefhebber. En het is al weer een jaar of 16-17 terug. Maar het lag wel comfortabel op de weg...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik rij dagelijks >200 km/u. Is niks aan en heerlijk ontspannen. En als je bij die snelheid een ongeluk met een betonnen pilaar hebt, maakt het weinig uit, in welke auto men zit. Met je fiets tegen een boom knallen kan ook fataal zijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bedankt voor de wijze les - maar 't is geen antwoord op de vraag ;)
Voor die prijs kun je beter een auto kopen die de volgende apk nog haalt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Waarom maar 225 km/ h? Kun je niet beter dan op vermogen zoeken, acceleratie lijkt mij toch wat belangrijker, en trekkracht / soeplesse van de motor.

Maar goed, alles van Citroen met die V6 motor erin, Renault ook, wat dikke VW's met hele hoge kilometerstanden, vast ook wel ergens een BMW te vinden voor dat geld etc. Cadillac STS met V8... ook leuk?

Als je perse 3 mille wilt uitgeven en je zoekt een snelle auto moet je ook nog wat geld achter de hand houden voor onderhoud. 4 banden kunnen zo 600 tot 1000 euro kosten, ze moeten namelijk die snelheid aankunnen. Reken op 2 mille extra onderhoud.

Als je dat niet doet kom je jezelf nog wel tegen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Waarom 'maar' 225: omdat sneller van mij niet hoeft ;) (En natuurlijk omdat 't al moeilijk zat is met mijn wens 'max. 3000' erbij.)
Welke Franse V6-wagens doel je op?
Opel omega V6, die zijn betaalbaar, betrouwbaar en hebben het juiste vermogen.

Van franse wagens ben ik niet zo'n grote fan, persoonlijk heb slechte ervaringen met de techniek, en dan vooral het vervangen ervan = duur.

Maar er zijn ook zat kleinere auto's die dat kunnen halen, bijv. GTi, GSi, CRX, etc.