Ja je mag als 16 jarige op wintersport/vakantie behalve naar Amerika geloof ik maar daar ga je toch niet op wintersport. Ik ben op mijn 16e alleen naar Azië gegaan, het is dan wel een hele andere kant maar dan denk ik dat wintersport ook mag.

Toegevoegd na 1 minuut:
Je mag alleen op wintersport bedoel ik.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Als ik je vraag interpreteer als "Vanaf welke leeftijd kan ik zelfstandig een hotelkamer huren? of: Mag ik een vakantie boeken?" staat het antwoord in het Burgerlijk Wetboek. Om een contract te kunnen sluiten moet je handelingsbekwaam zijn. Dit wil zeggen dat je de bekwaamheid moet hebben om krachtens de subjectieve rechten waarvan je titularis bent rechtshandelingen te verrichten. Uit art. 1123 en 1124 B.W. volgt dat niet-ontvoogde minderjarigen (-18jaar) onbekwaam zijn om contracten aan te gaan. Strikt genomen kan je dus pas vanaf je 18 een hotelkamer of een vakantie boeken.