Mensen gaan wintersporten:

Je hebt een redelijk stilzittende baan, ben niet veel met sport bezig en reist naar Oostenrijk of Frankrijk. Dan stap je moe van je werk en de reis op de skis. De eerste dag gaat dat wel; Je hebt geen last van je spieren. De derde dag ben je nog moeier; Apres-ski, vroeg op. INtensief buiten bezig. Je spieren zijn ook moe van al dat harde werk opeens. Dus je hele lichaam is moe. Maar na 2 dagen skien ben jer er van overtuigd: Je zit er weer lekker in. Tijd voor de zwarte piste.

Oftewel: Mensen die oververmoeid zijn, overmoedig aan de slag gaan, en een lichaam dat dat zware werk niet gewend is. Dan zit een ongeluk in een klein hoekje. Je verliest te controle en valt op een gekke manier.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

omdat ze vaak met veel snelheid vallen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Omdat veel mensen graag willen laten zien wat ze kunnen if niet goed opletten voor andere mensen op de piste. En aangezien de sneeuw op de pistes niet zacht is kan je er gewoon een bot op breken
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Omdat (bijna) ieder normaal mens een bot breekt als hij met 50 km/h van zij ski's op hard ijs valt (of tegen een boom o.i.d.)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Omdat mensen niet altijd wintersporten. Dus speelt onervarenheid mee, en onderschatting van hoe moeilijk het kan zijn, en een gebrek aan valtechniek. Als je dan (met vaak een flinke snelheid) valt, kan het behoorlijk mis gaan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je onervaren bent en je valt veel kan je snel een bot breken
Ook als je ervaren bent en je gaat bv off-piste over een takje heen en je valt kan je een bot breken
Het kan door alles gebeuren maar meestal ligt het of aan je ervaring, of aan takjes / scheuren / ijs of andere hindernissen in de sneeuw
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Vaak ligt het niet aan hun eigen stommiteit, maar aan iemand anders zijn stommiteit. Hoe voorzichtig je ook bent een ander is vaak de oorzaak van jou val
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Te weinig ervaring of getraindheid en te hoog alcoholpromillage. . Gebaseerd daarop nemen ze te veel risico (branie achtige verschijnselen).