Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wie heeft er ervaring met tijdelijk in het buitenland werken en wonen?

Tussen m'n vwo-examen en studie wil ik graag weg, een maand of twee. Wat ik nu in m'n hoofd heb (wat nog honderd keer kan veranderen) is om naar IJsland te gaan om daar eerst een aantal dagen een trektocht op IJslanders (paarden) te maken en daarna ongeveer 1/anderhalve maand in Reykjavik te werken en wonen. Heeft iemand hier ervaring mee, eventueel in een ander land? Is het nuttig om nu al informatie op te vragen en om me te verdiepen in de mogelijkheden?

Misschien ook wel nuttig om te vermelden, ik zit nu in de vijfde dus moet nog anderhalf jaar. De reden dat ik er nu al over nadenk is dat ik chronisch geld tekort heb en dus ongeveer wil weten hoeveel ik moet sparen en of het überhaupt wel haalbaar is.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Vakantie
779

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

Als ik jou was zou ik dit soort vragen gaan stellen aan hun ambassade, mijn dochter is naar Australië geweest en kwam vervroegd terug omdat er op dat moment totaal geen werk te vinden was en ze elk baantje wel wilde aanpakken.
Hoe dat op IJsland is, geen idee, daarom laat je goed informeren want een baantje vinden kan zomaar tegenvallen.

Toegevoegd na 1 minuut:
Nl. heeft geen ambassade maar Engeland wel.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Goh, ik zou ook Zuid Afrika overwegen. Je zult er wellicht minder verdienen, maar het verblijf en eten+uitgaan is ook weer wat goedkoper.

Zeker een ervaring die je bij gaat blijven!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding