Wat mag ik niet missen tussen Adelaide en Perth?

Ik wil van Adelaide naar Perth in een weekje of twee. Welke bezienswaardigheden mag ik beslist niet passeren? Of raad je me een betere route naar Perth aan? (vanaf Alice Springs of zo..). Is het goed te doen met motels/hotels of beter een campertje huren?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Vakantie
3K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Op Google Earth vind je vast ook wel een hoop.

Het beste antwoord

Hey! Leuk dat je naar Australie gaat (of bent?)!
Ik ben niet echt bekend met South Australia (Adelaide ed), maar woon sinds 3 jaar in Perth, Western Australia. Het ligt er een beetje aan waar je van houdt wat je het beste zou kunnen doen.

Vanaf de Nullarbor kun je richting Esperance rijden, dit is een klein vissersdorpje in een gebied met mooie natuur, waar je een berg kunt beklimmen (Cape le Grande) en prachtige baaien kunt bezoeken (o.a. Lucky Bay) die behoren tot Australie's mooiste stranden. Het zand is er wit als sneeuw en het water turqouise tot diep blauw.
Neem broodjes en worstjes mee en je kunt er BBQ'en op een openbare BBQ met uitzicht op de baai. Bij zonsopgang en zonsondergang kun je Kangaroes in het wild zien. Esperance zelf heeft fantastisch seafood, zeehonden op het strand en heel relaxte atmosfeer.

Daarna kun je omhoog richting Kalgoorlie (ongeveer 450KM) dit is een historisch goudzoekersstadje waar je mijnen kunt bezoeken. Kalgoorlie en omgeving is tot op heden nog steeds een belangrijk gebied voor het mijnen van grondstoffen. In Kalgoorlie is het droog en warm en op de weg ernaartoe krijg je een beetje een indruk van de outback met het rode zand en de vrij eentonige natuur (maar toch mooi om te zien!). Ik vond Kalgoorlie echt een aparte maar ook heel leuke ervaring! Vanaf Kalgoorlie zou je de trein naar Perth kunnen nemen (ongeveer 700 km).
Of je kunt via Albany richting Perth. Deze route heeft naar mijn mening meer bezienswaardigheden dan via Kalgoorlie. De omgeving van Albany is veel groener dan Kalgoorlie (wel lagere temperaturen en ook meer regen), je vind er verschillende baaien met zand of spectaculaire rotspartijen. Je kunt er vissen of mooie wandelingen maken. Als je graag wil stappen heb je het meeste kans in Albany denk ik andere plaatsen hebben niet veel meer dan een lokale bar (wat op zich ook een echte ozzie ervaring is!), maar verwacht geen Stratumseind. Albany heeft ook wat meer van de grote Australische winkelketens, de andere plaatsen op de route hebben vooral lokale 'souvenir' winkels, handgemaakte dingen.
Vanaf Albany kun je richting York; schuin omhoog naar Perth. Er is ook nog Wave Rock, een oer oude rots ook mooi om te zien.

Toegevoegd op 18-05-2009 06:17:30
ik kon niet meer toevoegen aan mijn antwoord, je kunt me emailen als je meer informatie zou willen.
Anders wens ik je alvast een fantastische reis!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
dankje! daar heb ik wat aan.
Ik plan de trip voor 2010, want mijn zoontje wil een schoolvriendje bezoeken die voor 5 jaar is vetrokken naar Perth.

Andere antwoorden (2)

Het stuk Australië dat ertussen ligt... Dat zou zonde zijn, als je er dan toch bent...

Google eerst en als het van boven al leuk is dan ga je daar naar toe...

Nooit naar de VVV gaan, nooit een ander vragen, maar gewoon eigenwijs op eigen houtje... Het is toch jouw vakantie...

Become a bush-tucker man for two weeks...

Fijne vakantie...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dankje Xinix.
Misschien hebben GV-ers het ritje ook al eens gemaakt en hebben ze tips...
Zo'n mooi, groot uitgebreid antwoord als Toni heb ik niet, maar graag wijs ik je op de volgende site (nee, ik heb een aandelen in deze site, haal er alleen voor mijn eigen reizen ook best veel informatie vanaf):
http://www.virtualtourist.com/travel/Australia_and_Oceania/TravelGuide-Australia_and_Oceania.html

Je zou ook op de site:
http://www.columbusmagazine.nl
kunnen kijken. Ook hier geven reizigers tips en plaatsen ze fotos voor andere reizigers.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
dankje!