Zoals te zien in Amerikaanse films of series: waarom zijn 's avonds de straten altijd nat?

En dan vooral in de steden, ook al regent het niet, de straten zijn altijd, of toch heel vaak, nat. Ik vermoed dat ze worden schoongespoten. Ik kan niet zo gauw vinden of dat klopt. Weet iemand hier dat?

TOEGEVOEGD bij afsluiten:
Bedankt antwoorders, ik ben eruit.
Gehoord van een Amerikaan:
Dit is een cinematografisch effect om de beelden er aantrekkelijker uit te laten zien. Ook wanneer grote huizen te koop staan, dan doen ze alle lichten aan in het huis, gordijnen open, en ... de drive-way wordt kleddernat gemaakt.

Het antwoord van Starbless lijkt hier het meeste op, dus kies ik dit als beste.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Vakantie
3.9K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
En auto´s waarvan de banden altijd piepen als ze wegrijden, zelfs op gras...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
:)

Het beste antwoord

Amerika bruist van de neon reclame aan winkel gevels. En om een mooie spiegelings effect te krijgen van deze neon verlichting is het handig als de straten nat zijn...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Ik weet niet hoe het in de VS zit, maar ik weet dat in veel grote wereldsteden de straten inderdaad worden schoongemaakt door ze nat te maken. In Parijs doen ze dat bijvoorbeeld 's morgens. Dan laten ze water uit de putten komen die het vuil afvoeren. Misschien is dat in de VS ook wel zo en heb je je eigen antwoord al gegeven.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Om sfeer te scheppen. Regen en duisternis geeft lichtschakeringen die een waas van geheimzinnigheid creeëren.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik ben een aantal keer in New York geweest en ik kan me niet herinneren dat de straten altijd nat waren. Wel worden de straten in de zomer steeds schoongemaakt door ze schoon te spuiten, maar die nattigheid droogt ook behoorlijk snel weer op.

In de winter worden de straten niet schoongespoten om bevriezing tegen te gaan. Wel zie je dan de overbekende putten waar rook uit omhoog komt (dat is de stadsverwarming namelijk).
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik weet niet zeker hoe het komt dat de straten meestal nat zijn in de film, van de week was ik in New Orleans en toen heb ik onderstaande foto gemaakt, waarschijnlijk wassen ze de straten gewoon...