Iemand tips voor een backpackreis naar Zuidoost-Azie ??

Mijn dochter gaat a.s. oktober 10 weken backpacken in Zuidoost-Azie. Heeft iemand nog specifieke tips?
Ik bedoel dan niet de tips die je overal kunt vinden over visa, inentingen enz., maar juist van die kleine handige dingetjes waar je als onervaren backpacker niet aan denkt.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Vakantie
1.3K

Het beste antwoord

Van die handige dingen om mee te nemen:
Een universele badstop om een wastafel of bad vol te kunnen laten lopen
Een ketting met hangslot om je rugzak vast te kunnen leggen in de slaaptrein of op het dak van de bus.
Een verloopstekker van betreffende regio
Een koplamp zodat je 's nachts ook naar een hurktoilet zonder licht kan
Extra pasfoto's voor evt visa of permits
Hang kopieën van officiële documenten in je mailbox zodat je ze bij verlies alleen uit hoeft te printen, doe dit ook met verzekeringspapieren (scheelt in gewicht)
Doe je kleding in plastic zakken in je rugzak, zodat de boel redelijk stofvrij en droog blijft in een wisselvallig klimaat.
Neem een tablet zeep mee en evt shampoo in tabletvorm (lush). Dit scheelt enorm in gewicht.
Verder niet teveel meenemen. Alles wat je te weinig aan kleding bij je hebt, kun je in die regionen zeer goedkoop aanschaffen.
Veel plezier tijdens de voorbereidingen van jullie reis!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Muggenstift! ECHT AAN DENKEN!

Toegevoegd na 2 minuten:
Een leeslampje!
WC papier
Pleisters
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Eigenlijk alles kun je ter plekke wel aanschaffen. Neem echter wel een flacon Nivea of een soortgelijk iets mee. In Azie verkopen ze namelijk vooral cremes met bleekmiddel, die de huid doen bleken. En als je veel op pad bent, wordt je huid op een gegeven moment vanzelf erg droog.
AlphaLimaSierra
13 jaar geleden
Inderdaad niet teveel meeslepen, daar is het ook meestal veel goedkoper, vooral kleding e.d.
Nooit alleen op stap gaan en altijd goed op je spullen passen!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik zou naast die tips van zieneres ook van die gele oordopjes meenemen, condooms, een goed muggenwerend product met minstens 40% deet ivm de denque mug die knokkelkoorts veroorzaakt, bij de anwb verkopen ze die zelfs met 50% deet erin. Doe tijdens het reizen een lange broek aan met echt goede wandelschoenen die tegen een stootje kunnen, daar heb je veel plezier van. Je geld en je documenten op je lichaam dragen met zo'n plat tasje met een koortje voor om je hals. Laat nooit je drankje onbeheerd staan! Drink het leeg voordat je naar de wc gaat. Bedank dat er in sommige gebieden in azië er anders aangekeken wordt tegen een vrouw die alleen reist. Veel plezier!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
plan alles goed van tevoren bijv. wat je wilt zien en zoek uit of er ook nog leuke lokale festivals zijn. als je een camera meeneemt beplak die met ducktape zodat de camera oud en versleten uit ziet. zorg dat je niet alleen naar ongure buurten gaat
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Beetje afhankelijk van het land, maar ga niet met decolletés lopen als dat daar niet gebruikelijk is. Kleed je gewoon een beetje bescheiden. Bloesje wat verder dichtknopen dan je hier in de zomer zou doen, en een beetje kijken wat gebruikelijk is.

Ik heb een Indiër wel eens horen vertellen dat er bij hen op het strand wel eens zo'n meisje had gezeten in haar ondergoed (ik neem aan: bikini). Dat vinden ze daar raar. Er was een hele groep om haar heen komen staan staren, totdat ze huilend wegliep. Hij had wel medelijden met haar gehad, maar het ook wel erg vreemd gevonden dat iemand in onderbroek en bh op een openbare plaats ging zitten.

Een kennis van mij had dat ook in Turkije, waar ze met een paar vrouwen van in de vijftig steeds nagefloten werden, wat zij vreemd vonden. Ik informeerde voorzichtig naar hun kleding, en ze bleken daar in van die blote hemdjes rondgelopen te hebben (misschien ook wel korte broeken?), terwijl de plaatselijke mensen waarschijnlijk nog niet eens met blote armen lopen - laat staan borstpartijen laten zien.

Gewoon niet doen, dus. Beetje aanpassen, dan vinden ze jou ook niet gek en gaan ze ook niet gek tegen jou doen.