In welke plekken in Berlijn is het gevaarlijk?

Mijn moeder gaat over een maandje een weekend naar Berlijn. Ze ziet/hoort echter net op het Nieuws een bericht over Berlijn, dat het in veel wijken onveilig is, dat er vaak vechtpartijen plaatsvinden en dat er met één politieauto met agenten niet genoeg mankracht is om de situatie onder controle te krijgen.

Maar op welke plekken moet mijn moeder echt niet komen?

Toegevoegd na 2 minuten:
Op welke plekken, bedoel ik.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Vakantie
5.7K

Het beste antwoord

Berlijn is een relatief veilige stad. Als meisje had ik nooit angst om alleen over straat te gaan, ook niet ‘s nachts. Natuurlijk altijd blijven oppassen maar dat moet je in elke grote stad. Toeristen die opvallend de toerist uithangen (camera om je nek, buideltasjes en kaartlezen op straat) moeten niet vergeten hun spullen in de gaten te houden.

Slechtere wijken waar het minder leuk vertoeven is zijn Lichtenberg en Marzahn. Hier willen nog wel eens heftige demonstraties plaats vinden. De beste wijken om als toerist te verblijven zijn Charlottenburg (in het westen), Mitte, Kreuzberg of Prenzlauer Berg...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

ik denk dat het in berlijn niet meer gevaarlijker is dan in de avond in amsterdam
je moeder zal vanzelf niet de achterbuurten op gaan zoeken
berlijn staat zelfs in het verkeer niet als gevaarlijk gemeld