In welke landen kan men als toerist afgeperst worden door de politie?

In bepaalde landen kan je als toerist aangehouden worden door de politie en een vage aanklacht krijgen, die door een aardige som geld te betalen verdwijnt.
In welke landen komt dit voor?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Vakantie

Antwoorden (10)

In elk denkbaar land op de wereld, overal loert dat gevaar.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Iran is dat heel erg
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Corruptie bestaat jammer genoeg overal
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Heb het zelf ondervonden in West Afrika :Guinee-Bissau,Senegal,Gambia ....maar er zullen er veel meer zijn.
De afpersing gaat meestal om geëiste fooien en niet om gans je bezit. Ook de douane is louche.
Maar eigenlijk moet je overal oppassen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een kennis van mij is pasgeleden in irak geweest met zij eigen auto en wedt ieder keer door de politie aangehouden voor te snel rijden met de auto terwijl dat niet zo was .
Hij moest ieder keer betalen of anders ging hij en zijn vrouw de cel in net zo lang tot hij ging betalen .
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In Nederland.
Je krijgt een dagvaarding en wordt veroordeeld, ongeacht hoe de politie gelogen heeft.
Ambtseed geeft de politie een vrijkaartje om er een zooitje van te maken en dat doen ze dan ook naar hartelust.
Je betaalt een bedrag en hoort er nooit meer iets van.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je op vakantie gaat naar de Dominicaanse Republiek wordt je ervoor gewaarschuwd dat als je een auto huurt, dat je dan de kans loopt door de politie langs de kant van de weg gezet te worden en dat ze dan een licht van je auto kapot slaan en je daarvoor een torenhoge boete opleggen die ze in hun eigen zak steken. Maar volgens mij loop je dit risico in alle landen waar de politie sterk onderbezet en sterk onderbetaald wordt. Dat werkt namelijk corruptie in de hand.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kirgizië is zeer corrupt en de kans om daar de politie afgeperst te worden is zeer groot.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Op de site van het ministerie van buitenlandse zaken kan je per land zien welke risico's bekend zijn.
Enige terughoudendheid en voorzichtigheid zijn sowieso goede zaken in den vreemde.