Wat zijn de Lage Landen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Vakantie
7.8K
Annswers
13 jaar geleden
Het is wel grappig dat je verschillende antwoorden krijgt

Antwoorden (5)

De Nederlanden, ofwel Nederland, België en Luxemburg.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De Lage Landen, ook wel Lage Landen bij de zee, is de laagvlakte in Noordwest-Europa die het stroomgebied vormt van de beneden-Rijn, de beneden-Maas en de Schelde..
13 jaar geleden
Landen die beneden de zeespiegel liggen zoals nederland
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Landen die beneden de zeespiegel liggen? Nederland ligt voor een groot deel boven de zeespiegel. Dan zou je Israel ook als laag land kunnen beschouwen, want een deel van het land ligt nog veel lager dan het laagste punt van Nederland.
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@cor: Zestig procent van Nederland ligt beneden de zeespiegel .....
corzijlstra
13 jaar geleden
40 procent is volgens mij wel een groot deel. Maar ik geef toe, dat iets boven de zeespiegel ook laag is. Nederland heeft geen middel- en hooggebergten of hoogvlakten. De hoogste berg/heuvel is bij Vaals, iets boven 300 meter boven de zeespiegel. Vanaf 500 meter spreekt men van middelgebergte, vanaf 1500 meter van hooggebergte. België en Luxemburg hebben wel een middelgebergte. Als men het zo wil bekijken, behoort de Benelux niet als landengroep tot de lage landen.
'De Lage Landen ' wordt veel gebruikt in plaats van de 'Nederlanden' ... vooral omdat dat soms verwarrend is in andere talen :Les Pays Bas , The Netherlands.
In het Nederlands spreekt men van Nederland (enkelvoudig) of De Noordelijke Nederlanden en Zuidelijke Nederlanden : historische benaming die ongeveer de huidige Benelux dekt.
Zo spreekt men van 'The Low Countries' om dit gebied af te bakenen : dat onderscheid werd in het Engels al zeer lang gemaakt.

Toegevoegd na 4 minuten:
Herinner de laatste EK voetbal toernooi in Nederland en België : dat kreeg toen ook de naam:Low Countries

Toegevoegd na 19 minuten:
De echte 'lage landen' is eigenlijk net iets meer dan de Benelux vanuit historisch oogpunt : Ook Frans-Vlaanderen ,Picardië en gans Lotharingen....soms zelfs gans Bourgondië werden zo aangeduid